-------------------------------------------------------------------------

Uczestniczyłam w ponad 362 formach rozwijających specjalistyczną wiedzę i umiejętności (kursach, szkoleniach, warsztatach metodycznych, konferencjach naukowych, seminariach, webinariach, festiwalach) zorganizowanych w placówkach doskonalenia na terenie całego kraju (m.in. w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Przemyślu, Lublinie, Siedlcach, Katowicach, Radomiu).

Ukończyłam m.in. takie formy jak:


A. W ZAKRESIE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII (ponad 757 godz.):

1) Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii (Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, konferencja). 

2) Cyfrowy piórnik współczesnego nauczyciela (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 10 godz.).

3) Obsługa i zastosowanie nowoczesnych multimediów w edukacji (Ośrodek Szkoleniowy Informatyki Stosowanej PROFFES w Warszawie, kurs, 48 godz.).

4) Tworzenie i korzystanie z multimediów oraz rozszerzonej rzeczywistości na tablecie (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).

5) Tajemnice QR kodów (EduNation w Warszawie, webinarium).

6) Working with a visual learning tool (Sensavis) (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

7) Świadomy wybór technologii AV dla szkoły (Multimedia w Szkole we Wrocławiu, szkolenie).

8) Wirtualne klasy – narzędzia nauczania zdalnego w szkole (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

9) Tydzień z niezbędnikiem nauczyciela na I etapie edukacyjnym (Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, szkolenie).

10) Zajęcia z komputerem w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

11) Zajęcia z komputerem w klasie 2 (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

12) Squla – innowacyjna platforma edukacyjna dla dzieci i nauczycieli szkół podstawowych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 4 godz.).

13) Gamifikacja w Squli (Squla Polska, szkolenie).

14) Nauka i zabawa z „Małym erudytą” (Squla Polska, szkolenie).

15) Edukacja przedszkolna z TIK a nowa podstawa programowa (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

16) Wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnych w nauczaniu wczesnoszkolnym (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

17) Edukacja wczesnoszkolna z TIK a nowa podstawa programowa (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

18) Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów, wykorzystując nowe technologie? (Grupa MAC S.A., konferencja).

19) Technologie informacyjno – komunikacyjne w nauczaniu przedmiotów humanistycznych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, 20 godz.).

20) WebQuest w pracy nauczyciela (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, kurs, 30 godz.).

21) Tajemnice webquestów (EduNation w Warszawie, webinarium).

22) Tworzenie aplikacji do wykorzystania na tablicach interaktywnych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).

23) Tworzymy i uczymy się z aplikacjami edukacyjnymi (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

24) Pierwsze kroki z narzędziami Google na lekcjach online (EduNation w Warszawie, webinarium).

25) Google Classroom bez tajemnic (EduNation w Warszawie, webinarium).

26) Tworzenie interaktywnych gier w Google Slides (EduNation w Warszawie, webinarium).

27) 5 najlepszych programów do tworzenia ćwiczeń na zajęciach (EduNation w Warszawie, webinarium).

28) Generatorowy zawrót głowy (EduNation w Warszawie, webinarium).

29) Genialne pomysły na lekcje – wejdźmy na wyższy poziom interaktywności (EduNation w Warszawie, webinarium).

30) Chcę uczyć online (EduNation w Warszawie, webinarium).

31) Jak uczyć dzieci online? (EduNation w Warszawie, webinarium).

32) Lekcja online: w grupie i parze (EduNation w Warszawie, webinarium).

33) Idealna zdalna lekcja (EduNation w Warszawie, webinarium).

34) Zaktywizuj ucznia w online! (EduNation w Warszawie, webinarium).

35) Zdalna lekcja, niekoniecznie na żywo (EduNation w Warszawie, webinarium).

36) Fiszki na lekcji online (EduNation w Warszawie, webinarium).

37) Od razu Godzina Kodowania (Hour of Code) (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 12 godz.).

30) Hour of Code: facilitation training and lots of resources (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

31) Godzina kodowania z Microsoft na różnych przedmiotach (EduNation w Warszawie, webinarium).

32) Godzina Kodowania z Minecraft: Szkolenie dla prowadzących (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

33) Uwolnij swoją kreatywność z MakeCode w Minecraft: Education Edition! (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

34) Coding with LibreLogo: A step back into the future (eTwinning, 15 godz.).

35) Prepare to Teach Creative Coding Through Games and Apps (Microsoft Education, kurs, 3 godz.).

36) Wprowadzenie do programowania dla najmłodszych z wykorzystaniem gier planszowych, klocków Scottie Go i aplikacji (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 10 godz.).

37) Lego® Mindstorms® Education EV3 – In the Classroom (Microsoft Education, kurs, 0,5 godz.).

38) Ohbot – Using coding to control a physical device (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

39) Programowanie i robotyka w nowej podstawie programowej (EduSense w Lublinie, szkolenie, 3 godz.).

40) Nauka programowania w klasach 1 – 3. Jak realizować proponowaną podstawę programową kształcenia informatycznego (Grupa MAC S.A., konferencja).

41) Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej. Szkolenie teoretyczne. Cz. 1 (Grupa MAC S.A., konferencja).

42) Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej. Szkolenie teoretyczne. Cz. 2 (Grupa MAC S.A., konferencja).

43) Programowanie wizualne dla każdego (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

44) Platforma ozoblockly.pl – Jak zacząć? (Firma „Kodowanie na dywanie. Anna Świć” w Lublinie).

45) Od razu Scratch 2.0 (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 12 godz.).

46) To blog or not to blog? Oto jest pytanie! (EduNation Warszawie, webinarium).

47) Po co mi ten blog? (EduNation Warszawie, webinarium).

48) Jak przygotować szkolny newsletter (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

49) Tworzenie i wykorzystanie drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych z zastosowaniem programu Picasa (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 30 godz.).

50) Praktyczna grafika komputerowa dla nauczyciela przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego. Jak przygotować dyplom, kartę pracy, zdjęcia, zaproszenie …? (Centrum Rozwoju Dziecka w Lublinie, szkolenie, 8 godz.).

51) Edycja grafiki w programie online – PIXLR (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

52) Stwórzmy komunikat graficzny w sieci (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

53) Praca z grafiką, filmem i dźwiękiem (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

54) Edycja wideo – VSDC Free Video Editor (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

55) Lekcje wideo z EDpuzzle (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

56) Digital Storytelling, czyli narracja cyfrowa w Microsoft Sway (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

57) TweetMeet – join the chatter (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

58) 5 grzechów głównych reklam na Facebooku (EduNation w Warszawie, webinarium).

59) Insta-kurs dla nauczycieli. Pierwsze kroki nauczyciela na Instagramie (EduNation w Warszawie, webinarium).

60) Edukacyjne aspekty korzystania z portali społecznościowych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

61) Po co ci te social media?  (EduNation w Warszawie, webinarium).

62) Metodyk promuje szkołę w social mediach (EduNation w Warszawie, webinarium).

61) Quizy,  testy online (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

62) Testowanie online bez tajemnic (EduNation w Warszawie, webinarium).

62) Od razu Akademia Khana (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 12 godz.).

63) Opublikuj w Tackk (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

64) Platforma Blendspace do tworzenia lekcji (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

65) Platforma LearningApps w pracy nauczyciela (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

66) Prezi (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

67) Prezentacje online inne niż w Prezi (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

68) Komiksy w ToonDoo (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

69) ExamTime (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

70) HotPotatoes (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

71) eXelearning – narzędzie do tworzenia i publikacji materiałów dydaktycznych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

72) Explain Everything (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).

73) Szkolny Remiks Ubuntu Deskop – nowoczesna edukacja dostępna dla każdego (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 3 godz.).

74) Szybkie tworzenie stron internetowych w narzędziach chmury Google i Microsoft (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

75) Budowanie strony www szkoły w oparciu o system CMS Joomla (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 40 godz.).

76) Web 2.0 w bibliotece szkolnej – centrum informacyjnym dla uczniów (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

77) Chmura w Internecie wspiera dyrektora w sprawnym zarządzaniu szkołą opartą na wiedzy (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 25 godz.).

78) Akademia Nauczyciela Office 365 (Microsoft Education, kurs).

79) Office 365 plan A2. Szkoła w chmurze: zarządzaj efektywnie, ucz z przyjemnością (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).

80) Zwiększ swoją efektywność z aplikacjami Office 365 (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

81) Odwrócone lekcje z PowerPoint Recorder (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

82) Microsoft PowerPoint 2003 – grafika menedżerska i prezentacyjna (Combidata Poland Sp. z o.o. w Sopocie, szkolenie, 8 godz.).

83) Microsoft Outlook 2003 – poczta elektroniczna (Combidata Poland Sp. z o.o. w Sopocie, szkolenie, 8 godz.).

84) Microsoft Word 2003 – poziom podstawowy (Combidata Poland Sp. z o.o. w Sopocie, szkolenie, 16 godz.).

85) Zaczynamy przygodę z OneNote (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

86) Akademia Nauczyciela: OneNote (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

87) OneNote Class Notebook: wielofunkcyjny notes od nauczyciela dla ucznia (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

88) Notes OneNote dla Personelu jako narzędzie do pracy w zespole (Microsoft Education, kurs, 1/2 godz.).

89) Wprowadzenie do Microsoft Teams – cyfrowe centrum zarządzania projektami dla nauczyciela i ucznia (Microsoft Education, kurs, 45 min.).

90) MS Teams bez tajemnic (EduNation w Warszawie, webinarium).

91) Microsoft Teams dla Personelu jako narzędzie skutecznego przywództwa, które oszczędzi Twój czas (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

92) Nauczyciele tworzą materiały z ułatwionym dostępem (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

93) Korzystanie z Internetu (Combidata Poland Sp. z o.o. w Sopocie, szkolenie, 8 godz.).

94) Zagrożenia w cyberprzestrzeni – mit czy rzeczywistość? (Niepubliczna Placówka Oświatowa „Educo”, kurs, 24 godz.).

95) Elektroniczne portfolio w pracy nauczyciela (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

96) Spacer w Łazienkach Królewskich – interaktywna nauka z aplikacjami mobilnymi (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 6 godz.).

97) Myślenie komputacyjne i jego znaczenie dla edukacji (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

98) Digital Citizenship (Microsoft Education, kurs, 0,5 godz.).

99) Obywatelstwo cyfrowe (Microsoft Education, kurs, 1/2 godz.).

100) Training teachers to author accessible content (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

101) Technology Enriched Instruction (Microsoft Education, kurs, 3 godz.).

102) Wprowadzenie do Paint 3D (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

103) Microsoft Imagine Academy (Microsoft Education, kurs, 1/2 godz.).

104) Akademia Nauczyciela: Windows 10 (Microsoft Education, kurs, 3 godz.).

105) Pierwsze kroki w nauczaniu informatyki (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

106) Interactive Instructional Tools for Inclusive Classrooms (presenter-led training) (Microsoft Education, kurs, 8 godz.).

107) Mobile Tools for Inclusive Classrooms (presenter-led training) (Microsoft Education, kurs, 1 godz. 15 min.).


B. W ZAKRESIE EDUKACJI MATEMATYCZNEJ (ponad 82 godz.):

1) Matematyka od przedszkola – eksperymentujemy, szacujemy i przewidujemy (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

2) Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno–Społecznych i szkoleń, kurs, 20 godz.).

3) Do umiejętności matematycznych poprzez działanie. Skuteczne metody nauczania matematyki dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z uwzględnieniem metody prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej (Centrum Rozwoju Dziecka w Lublinie, szkolenie, 8 godz.).

4) Matematyka na wesoło. Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci (Grupa MAC S.A., konferencja).

5) Łamigłówki logiczno – matematyczne – realizacja nowej podstawy programowej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

6) Matematyczny hazard, czyli gry w edukacji matematycznej  (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

7) Od grosika do złotówki (Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).

8) Doświadczam, ćwiczę, rozumiem – matematyka w działaniu (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne w Warszawie, seminarium).

9) Kształtowanie pojęć i umiejętności geometrycznych (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, warsztaty, 4 godz.).

10) Strategie rozwiązywania zadań z treścią  (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

11) Rozwiązywanie zadań tekstowych w edukacji wczesnoszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).

12) Inspirujemy do odkrywania – matematyka i nauki przyrodnicze inaczej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 6 godz.).

13) Samodzielna nauka matematyki w OneNote z wykorzystaniem funkcji matematycznych (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

14) Moving to Maths 2.0 – Rerun (School Education Gateway w Brukseli, kurs, 16 godz.).

15) Hand(s) on … why Maths? (eTwinning, 15 godz.).

16) Pokonujemy trudności w uczeniu się matematyki (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

17) Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna dyskalkulii (Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres” w Krakowie, szkolenie, 14 godz.).


C. W ZAKRESIE PEDAGOGIKI ZABAWY ORAZ TWÓRCZOŚCI (ponad 32 godz.):

1) Uczymy się bawiąc (Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA w Lublinie, warsztaty, 16 godz.).

2) Zabawa bawi, uczy, wychowuje (Grupa Edukacyjna MAC w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).

3) Róbmy koło, bawmy się wesoło – gry i zabawy dla dzieci 6-letnich (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).

4) Twórcza i aktywna praca w wychowaniu przedszkolnym (Wydawnictwo JUKA–91 w Warszawie, szkolenie).

5) Rozwijanie kreatywności u dzieci w wieku przedszkolnym (Grupa MAC S.A., konferencja).

6) Jak rozwijać kreatywność, samodzielność i pomysłowość u dzieci w wieku wczesnoszkolnym? (Grupa MAC S.A., konferencja).

7) Zajęcia w świetlicy w praktyce i teorii (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

8) Innowacyjne metody i techniki pracy z uczniem w świetlicy szkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

9) Pomysły na zmysły, czyli zabawy z wykorzystaniem elementów integracji sensorycznej (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, konferencja).

10) Sensoryka dla smyka (EduNation w Warszawie, webinarium).

11) Dobry trick nie jest zły – 5 prostych sposobów, aby scalić grupę (EduNation w Warszawie, webinarium).


D. W ZAKRESIE MUZYKOTERAPII ORAZ EDUKACJI MUZYCZNEJ (ponad 119 godz.):

1) Muzykoterapia w pracy pedagogicznej (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, szkolenie, 10 godz.).

2) Inspiracje logorytmiczne (Instytucja Szkoleniowa ISKRA – Edukacja Animacja Szkolenia Sp. z o.o. w Lublinie, warsztaty, 3 godz.).

3) Zabawy w dobrym rytmie, czyli logorytmiczne zabawy w przedszkolu (EduNation w Warszawie, webinarium).

4) Umuzykalnienie dzieci metodą Carla Orffa (Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie, szkolenie, 8 godz.).

5) Rytmika w przedszkolu i klasach 1-3 – układy ruchowe, praca na rytmice z rekwizytami, improwizacja ruchowa do muzyki, aktywne słuchanie muzyki, instrumentacje piosenek na zespół instrumentów Orffa (Centrum Rozwoju i Edukacji Champion w Lublinie, szkolenie, 6 godz.).

6) Muzyka poważna w przedszkolu na serio i dla żartu (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, warsztaty).

7) Gry i zabawy muzyczne (Wydawnictwo Nowa Era w Warszawie, szkolenie, 4 godz.).

8) Taniec towarzyski (Firma ROX–POL w Krośnie, kurs, 20 godz.).

9) Tańce ludowe i estradowe (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, szkolenie, 15 godz.).

10) Tańce w kręgu – zastosowanie w choreoterapii (Independance Centrum Terapii Tańcem i Ruchem w Warszawie, warsztaty, 12 godz.).

11) Wykorzystanie tańców w kręgu w edukacji wczesnoszkolnej (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, warsztaty, 4 godz.).

12) Tańce i zabawy integracyjne w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Instytucja Szkoleniowa ISKRA – Edukacja Animacja Szkolenia Sp. z o.o. w Lublinie, warsztaty, 3 godz.).

13) Taneczna podróż przez świat dla najmłodszych (Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie, szkolenie, 8 godz.).

14) Zabawy taneczne przy muzyce (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, warsztaty, 12 godz.).

15) Muzyka, śpiew i taniec na cztery pory roku (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 10 godz.).

16) Jak edukacja muzyczna wpływa na wszechstronny rozwój dziecka? (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, konferencja).

17) Podstawy emisji głosu (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).


E. W ZAKRESIE ARTETERAPII ORAZ EDUKACJI PLASTYCZNO – TECHNICZNEJ (ponad 88 godz.):

1) Elementy arteterapii w pracy nauczyciela i pedagoga (Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres” w Krakowie, szkolenie, 4 godz.).

2) Atrakcyjne techniki plastyczne stosowane w przedszkolu i klasach 1 – 3 (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, warsztaty, 2 godz.).

3) Niekonwencjonalne techniki plastyczne – Boże Narodzenie (Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie, warsztaty).

4) Niekonwencjonalne techniki plastyczne – Jesień (Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie, warsztaty).

5) Niekonwencjonalne techniki plastyczne – Wielkanoc (Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie, warsztaty).

6) Zimowe fantazje – prace z krepiny i bibuły (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, warsztaty, 8 godz.).

7) Jesienne fantazje – prace z krepiny i bibuły (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, warsztaty, 8 godz.).

8) Letnie fantazje – prace z krepiny i bibuły (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, warsztaty, 8 godz.).

9) Gelly - painting – niekonwencjonalne techniki plastyczne na papierze i tkaninie w pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi (Instytucja Szkoleniowa ISKRA – Edukacja Animacja Szkolenia Sp. z o.o. w Lublinie, warsztaty, 3 godz.).

10) Malarstwo dekoracyjne – szablon (Grupa Edukacyjna MAC w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).

11) Animator sztuki origami (Pracownia Pedagogiczna im. prof. R. Więckowskiego oraz Oddział Warszawski Polskiego Centrum Origami, kurs, 25 godz.).

12) Papierowe zawijasy – quilling (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).

13) Tradycyjne techniki rękodzielnicze w pracy z dziećmi (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, warsztaty, 5 godz.).

14) Zwykłe – niezwykłe. Twórcze zabawy plastyczne w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie, szkolenie, 8 godz.).

15) Kolorowy kram – proste formy zabawkarskie dla dzieci (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).

16) „Ruchomy obraz” – jak tworzyć z dziećmi i młodzieżą kompozycje półprzestrzenie z użyciem pospolitych materiałów (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).

17) Edukacja artystyczna ważnym elementem w rozwoju uczniów klas 1-3 (Grupa MAC S.A., konferencja).

18) Dobre praktyki z techniki (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 3 godz.).

19) Jak nauczać techniki w klasie 4? (Grupa MAC S.A., konferencja).


F. W ZAKRESIE LOGOPEDII, EDUKACJI POLONISTYCZNEJ ORAZ EDUKACJI TEATRALNEJ (ponad 67 godz.):

1) Logopedia w pracy nauczyciela (Grupa MAC S.A., konferencja).

2) Atrakcyjne ćwiczenia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, szkolenie, 4 godz.).

3) Odkrywanie reguł językowych przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym (Wydawnictwo Nowa Era w Warszawie, szkolenie, 4 godz.).

4) Edukacja językowa z elementami gamifikacji (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).

5) Zabawy językowe z wykorzystaniem maty do kodowania (Firma „Kodowanie na dywanie. Anna Świć” w Lublinie).

6) Żeby lekcja stała się przygodą i podróżą – projekty online na zajęciach językowych w klasach 1-3 (EduNation w Warszawie, webinarium).

7) 9 aplikacji do uczenia słownictwa (EduNation w Warszawie, webinarium).

8) Literacy Tools for Inclusive Classrooms (presenter-led training) (Microsoft Education, kurs, 4 godz.).

9) Nie gramatyzuję, w gramatyce rozkochuję! (EduNation w Warszawie, webinarium).

10) Grafomotoryka (Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w Warszawie, szkolenie, 12 godz.).

11) Zrewolucjonizuj proces pisania z Microsoft dla Edukacji (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

12) Nauka czytania i pisania. Stan aktualny i perspektywy zmian w edukacji przedszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).

13) Jak uczyć czytać i pisać metodami glottodydaktyki (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 15 godz.).

14) Rozwijanie kompetencji czytelniczych w przedszkolu (Grupa MAC S.A., szkolenie, 2 godz.).

15) Jak zachęcić dzieci do czytania książek (Grupa MAC S.A., konferencja).

16) Kreatywne formy pracy z książką (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).

17) Jak motywować do lektury? Przykłady ciekawych praktyk nauczycielskich (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Warszawie, konferencja, 5 godz.).

18) QR crime story (EduNation w Warszawie, webinarium).

19) Metoda Story Line w procesie wychowania i aktywnego uczenia się (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).

20) Kamishibai – teatr ilustracji. Jak zamienić seans głośnego czytania w niezapomnianą chwilę magii ... (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, 4 godz.).

21) Praca z dzieckiem dyslektycznym (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, szkolenie, 5 godz.).

22) Dyslexia Toolkit, czyli skrzynka dla dyslektyka (EduNation w Warszawie, webinarium).

23) Dyslexia Awareness: In partnership with Made By Dyslexia (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

24) Dyslektyk w świecie online (EduNation w Warszawie, webinarium).

25) Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, konferencja, 3 godz.).


G. W ZAKRESIE DIAGNOZOWANIA ORAZ METOD PRACY Z DZIEĆMI (ponad 519 godz.):

1) Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat (Niepubliczne Centrum Edukacji Pedagogicznej Pomorskiego Centrum Terapii Pedagogicznej w Koszalinie, szkolenie).

2) KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r. ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci (Wydawnictwo KomLogo Piotr Gruba w Niezdrowicach, kurs, 8 godz.).

3) Praca z dzieckiem zdolnym w edukacji przedszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).

4) Praca z dzieckiem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).

5) Jak nie zmarnować talentu? Tutoring jako alternatywna forma pracy z uczniem zdolnym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 6 godz.).

6) Praca z uczniem zdolnym – tutoring w szkole (Doradztwo i Analizy Gospodarcze „Eurosto” w Bydgoszczy, kurs, 64 godz.).

7) Wychować człowieka mądrego – o tutoringu szkolnym (EduNation w Warszawie, webinarium).

8) Tutoring w szkole oraz w przedszkolu. Geneza i zastosowanie (Grupa MAC S.A., konferencja).

9) Coaching, tutoring i mentoring w pracy nauczyciela (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 8 godz.).

10) Inteligencje wielorakie w cyklu „Odkrywam siebie. Ja i moja szkoła” (Grupa Edukacyjna w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).

11) „Ja i moja szkoła” – cykl zainspirowany teorią inteligencji wielorakich H. Gardnera (Grupa MAC S.A., konferencja).

12) Jak korzystać z teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu? (Grupa MAC S.A., konferencja).

13) Rozwijanie umiejętności kluczowych wśród uczniów (Instytut Kształcenia Eko – Tur w Warszawie, seminarium, 32 godz.).

14) Rozwijanie kompetencji kluczowych z TIK – kompetencje społeczne, osobiste, w zakresie efektywnego uczenia się (Centrum Szkoleń Edukacyjnych Digitalni w Poznaniu, warsztaty, 2 godz.).

15) Rozwijanie kompetencji społecznych, moralnych i emocjonalnych uczniów klas 1-3 z wykorzystaniem literatury i stymulacji emocjonalnej (Grupa MAC S.A., szkolenie).

16) Gdyby tylko im zależało, czyli rzecz o motywacji (Centrum Szkoleniowe A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).

17) Witam panie, panie Maslow!, czyli jak zmotywować uczniów w 2020 (EduNation w Warszawie, webinarium).

18) Stymulowanie rozwoju poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym (Grupa MAC S.A., konferencja).

19) Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Eksperymenty językowe, muzyczne, graficzne a rozwój społeczny i poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, konferencja).

20) Szkoła pięciolatka. Wspomaganie rozwoju dziecka pięcioletniego (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, warsztaty, 2 godz.).

21) Dziecko przygotowujące się do nauki w szkole i mały uczeń w szkole – wspieranie, diagnoza, monitorowanie (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 25 godz.).

22) Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem pakietów z cyklu „Kraina przedszkolaka” (Grupa MAC S.A., konferencja).

23) Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Edukacja wczesnoszkolna w świetle zapisów nowej podstawy programowej (Wydawnictwo Nowa Era, szkolenie, 1 godz.).

24) Podstawy działań wspierających aktywność własną dziecka we wczesnej edukacji (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Warszawie, warsztaty, 4 godz.).

25) Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez różne formy zabawy, terapii i edukacji (Instytucja Szkoleniowa ISKRA – Edukacja Animacja Szkolenia Sp. z o.o. w Lublinie, festiwal).

26) Trudności w uczeniu się – rozpoznawanie i diagnoza wstępna w klasach 1-3 (Grupa MAC S.A., konferencja).

27) Jak rozpoznać ucznia z dysfunkcjami? (EduNation w Warszawie, webinarium).

28) Indywidualne potrzeby a dobór metod pracy z uczniami w edukacji wczesnoszkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

29) Zwiększ szanse każdego ucznia w zróżnicowanej klasie (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

30) Żeby nie zwariować – myślenie wizualne (EduNation w Warszawie, webinarium).

31) Specyfika pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem elementów Metody Dobrego Startu (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, warsztaty, 4 godz.).

32) Metodyka zajęć korekcyjno – kompensacyjnych dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 21 w Warszawie, szkolenie, 18 godz.).

33) Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, spektrum autyzmu w szkole podstawowej (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, szkolenie).

34) Dziecko autystyczne w grupie przedszkolnej: Jak sobie radzić? (EduNation w Warszawie, webinarium).

35) Dziecko z Zespołem Aspergera w edukacji przedszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).

36) Uczyć i zrozumieć dziecko z Zespołem Aspergera (Grupa MAC S.A., konferencja).

37) Praca w przedszkolu z dzieckiem nadpobudliwym – wykorzystanie terapeutycznej roli muzyki (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, warsztaty, 2 godz.).

38) Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – jak pracować z dzieckiem? (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, warsztaty, 4 godz.).

39) Jak pomóc dziecku z ADHD? (Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci Z Nadpobudliwością Psychoruchową w Rzeszowie, konferencja, 5 godz.).

40) Społeczne i wychowawcze aspekty ADHD (Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci Z Nadpobudliwością Psychoruchową w Rzeszowie, konferencja, 5 godz.).

41) Elementy metody Marii Montessori do zastosowania w pracy z dzieckiem (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 3 godz.).

42) W tym porządku jest metoda (EduNation w Warszawie, webinarium).

42) Metoda Petö (Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

43) Kinezjologia Edukacyjna „Brain Gym”® Metody dr Paula Dennisona i Gail Dennison I i II stopnia (Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów w Warszawie, kurs, 32 godz.). Uzyskanie certyfikatu Polskiego Stowarzyszenia Kinezjologów oraz amerykańskiego certyfikatu Międzynarodowej Fundacji Kinezjologii Edukacyjnej uprawniające do wykorzystywania programu w pracy konsultacyjnej, diagnostycznej i korekcyjnej w terapii dzieci i dorosłych.

44) Polski Język Migowy I stopień (A1/A2) (Stowarzyszenie Rozwoju PITAGORAS w Rzeszowie, kurs, 60 godz.).

45) Surdopedagogika (Centrum Doskonalenia Kadr Oświatowych w Starachowicach, kurs kwalifikacyjny, 280 godz.).


H. W ZAKRESIE PSYCHOLOGII (ponad 141 godz.):

1) Pomoc psychologiczno – pedagogiczna (Centrum Doskonalenia STIMULUS w Piasecznie, szkolenie, 5 godz.).

2) Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/placówce ze szczególnym uwzględnieniem opracowywania indywidualnych programów dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 25 godz.).

3) Elementy socjoterapii w pracy pedagoga (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 4 godz.).

4) Podstawy terapii behawioralnej (Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres” w Krakowie, szkolenie, 6 godz.).

5) Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno–wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę? (Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres” w Krakowie, szkolenie, 20 godz.).

6) Trening Zastępowania Agresji ART (Mazowieckie Warsztaty Regionalne w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).

7) Jak radzić sobie z agresją u dzieci? (Grupa MAC S.A., konferencja).

8) Wskazówki dla nauczycieli – jak wyprowadzić dziecko z wybuchu agresji (Ośrodek Psychoterapii Behawioralnej SUKCES w Warszawie, szkolenie, 4 godz.).

9) Szybkie reagowanie w kryzysie. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w sytuacjach trudnych (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 5 godz.).

10) Interwencja w sytuacji przemocy rówieśniczej. Metoda Wspólnej Sprawy wg. Kena Rigbiego (Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie, szkolenie, 25 godz.).

11) Pozytywna dyscyplina – Jak rozpędzić ten pociąg, żeby się nie wykoleił? (EduNation w Warszawie, webinarium).

12) Porozumienie bez Przemocy - empatia, dialog, szacunek. Wprowadzenie (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 10 godz.).

13) Porozumienie bez Przemocy - empatia, dialog, szacunek. Budowanie kontaktu (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

14) Porozumienie bez Przemocy - empatia, dialog, szacunek. Umacnianie szacunku (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

15) Zrozumieć dziecko – emocje i ich wpływ na aktywność edukacyjną i społeczną (Wydawnictwo JUKA–91 w Warszawie, szkolenie).

16) Prowokacyjne zachowania uczniów – skuteczne sposoby reagowania (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).

17) Asertywnie o ustalaniu granic w szkole – moje 10 sposobów (EduNation w Warszawie, webinarium).

18) Mediacja: nowe wyzwanie dla nauczycieli (EduNation w Warszawie, webinarium).

19) Konflikt i negocjacje – czyli jak rozbroić minę? (Centrum Rozwoju Edukacji A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).

20) Konflikty klasowe oraz metody ich rozwiązywania (Centrum Kształcenia i Sprzedaży PROFEOS we Wrocławiu, szkolenie, 5 godz.).

21) Zły dotyk – rozpoznawanie i interwencja w sprawach wykorzystywania seksualnego dziecka (Fundacja Dzieci Niczyje, szkolenie).


I. W ZAKRESIE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI ORAZ KOMUNIKACJI (ponad 54 godz.):

1) Rodzice w szkole (Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Centrum Edukacji i Rozwoju Zawodowego w Warszawie, konferencja, 4 godz.).

2) Szkoła i rodzice sprzymierzeńcami w obszarze zapewniania bezpieczeństwa uczniom (Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, kurs).

3) Sztuka nawiązywania kontaktów oraz rozwijania osobistych i społecznych kompetencji (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).

4) 10 umiejętności interpersonalnych dla każdego nauczyciela (EduNation w Warszawie, webinarium).

5) Umiejętności interpersonalne nauczyciela w komunikacji z rodzicami (Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, szkolenie, 4 godz.).

6) Jak pracować i budować relacje z roszczeniowym rodzicem? (Grupa MAC S.A., konferencja).

7) Wywiadówka inaczej – jak przygotować i przeprowadzić spotkanie z rodzicami (Grupa MAC S.A., konferencja).

8) Efektywna komunikacja w relacji z dzieckiem (Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, Oddział w Przemyślu, warsztaty, 4 godz.).

9) Adaptacja dziecka w przedszkolu - emocje dziecka, rodzica i nauczyciela (EduNation w Warszawie, webinarium).

10) Szkoła rodziców, czyli jak mówić do dzieci, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, według metody Faber/Mazlish i Gordona (Szkoła Podstawowa im. P. Montal w Rzeszowie, szkolenie, 40 godz.).

11) Uczymy słuchania (EduNation w Warszawie, webinarium).

12) Współpraca w zespole w oparciu o potrzeby (EduNation w Warszawie, webinarium).


J. W ZAKRESIE PROJEKTÓW, INNOWACJI (ponad 68 godz.):

1) Innowacje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).

2) Test na edukacyjnego innowatora: sprawdź się w 20 pytaniach (EduNation w Warszawie, webinarium).

3) Od pomysłu poprzez realizację do prezentacji projektu, czyli jak TIK może wspierać projekty edukacyjne (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).

4) Prezentowanie i publikowanie efektów projektu za pomocą narzędzi Web 2.0 (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

5) Posługiwanie się narzędziami portalu eTwinning, eTwinning Live i TwinSpace (Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, szkolenie).

6) Planowanie projektu eTwinning oraz posługiwanie się narzędziami eTwinning Live i TwinSpace (Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, szkolenie).

7) Zasady konstruowania projektów edukacyjnych EFS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 (ADIUVO Pracownia Projektów Europejskich, szkolenie).

8) Fundusze europejskie: jak pozyskać finanse dla szkoły w latach 2014 – 2020? (Grupa MAC S.A., konferencja).

9) Projekty w edukacji wczesnoszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).

10) Tworzenie i zarządzanie projektami edukacyjnymi (Doradztwo i Analizy Gospodarcze „Eurosto” w Bydgoszczy, kurs, 48 godz.).

11) ERASMUS+ unijny program w dziedzinie edukacji i szkoleń 2014-2020 (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 4 godz.).  

12) Rozliczanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Warszawie, warsztaty).

13) Rozliczanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego (Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Warszawie, warsztaty).


K. W ZAKRESIE PRAWA OŚWIATOWEGO, ZARZĄDZANIA PLACÓWKAMI OŚWIATOWYMI ORAZ PRACY Z OSOBAMI DOROSŁYMI (ponad 56 godz.):

1) Prawo oświatowe dla nauczycieli oraz odpowiedzialność prawna nauczyciela (Centrum Rozwoju Edukacji A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).

2) Odpowiedzialność etyczna i prawna nauczyciela (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

3) Ochrona prawna nauczyciela (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 6 godz.).

4) Stosowanie prawa w praktyce szkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).

5) Zmiany w systemie oświaty (Grupa MAC S.A., szkolenie, 5 godz.).

6) Jak realizować politykę oświatową w 2019/20? Kreatywnie! (EduNation w Warszawie, webinarium).

7) Statut szkoły - tworzenie i aktualizacja  (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

8) Organizacja pracy szkoły zgodnie z nową podstawą programową (Centrum Szkoleniowe A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).

9) Nowa podstawa programowa dla szkoły podstawowej, ramówki, monitorowanie wdrażania (Instytut Kształcenia Eko – Tur w Warszawie, seminarium, 6 godz.).

10) Awans zawodowy nauczyciela (Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie, szkolenie).

11) Zmiany w zakresie zasad oceniania pracy nauczycieli i dyrektorów szkół/placówek (Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu, konferencja, 2 godz.).

12) Ocena pracy nauczyciela i dyrektora według nowych przepisów prawa oświatowego (Grupa MAC S.A., konferencja).

13) Ewaluacja jako strategia nadzoru pedagogicznego (Centrum Szkoleniowe A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).

14) Zespoły nauczycielskie a efektywność pracy szkoły (Centrum Rozwoju Edukacji A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).

15) Od nauczyciela do trenera (EduNation w Warszawie, webinarium).

16) Od września będę trenerem (EduNation w Warszawie, webinarium).

17) Pomysły na pierwszą lekcję z uczniem dorosłym (EduNation w Warszawie, webinarium).

18) Dorosły uczeń przez różowe okulary, czyli o psychologii pozytywnej słów kilka (EduNation w Warszawie, webinarium).

19) A moi dorośli się uczą. Magiczne triki, którymi zmotywujesz dorosłego ucznia (EduNation w Warszawie, webinarium).

20) Ja Cię szkolę, a Ty śpisz (EduNation w Warszawie, webinarium).

21) Przenoszę moje szkolenia do online w jeden dzień (EduNation w Warszawie, webinarium).

22) Poznaj 10 prawd o zarządzaniu kreatywnością w szkole i na lekcji (EduNation w Warszawie, webinarium).

23) Nie trać czasu i energii. Jak Design Thinking pomoże ci mądrze wprowadzić nowości w szkole (EduNation w Warszawie, webinarium).


L. W ZAKRESIE BHP, POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ I OPIEKI (170 godz.):

1) BHP dla nauczycieli (Biuro Usług BHP Profilaktyka w Rzeszowie, kurs, 8 godz.).

2) BHP na stanowisku „nauczyciel” (KTM Bezpieczeństwo Konrad Majdecki w Warszawie, seminarium, 9 godz.).

3) Pierwsza Pomoc Przedmedyczna BLS (Falck Medycyna Sp. z o.o. w Krakowie, szkolenie, 3 godz.).

4) Padaczka u dzieci. Problemy kliniczne – postępowanie terapeutyczne (Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczo – Rehabilitacyjny TPD „Helenów” w Warszawie, szkolenie, 6 godz.).

5) Fizjoterapia i opieka nad osobami starszymi – szkolenie kwalifikacyjne (Agencja Pracy Tymczasowej GEVI we Wrocławiu, 144 godz.).


Ł. W ZAKRESIE TURYSTYKI (66 godz.):

1) Kurs przygotowawczy dla kandydatów na kierowników wycieczek szkolnych (Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Psychologów PROGRES w Rzeszowie, kurs, 10 godz.).

2) Lekcja pod chmurką – pomysły na zajęcia na półkolonie (EduNation w Warszawie, webinarium).

3) Podchody i przygody, czyli z technologią na szlaku i w szkole (EduNation w Warszawie, webinarium).

4) Kurs na kierownika wypoczynku (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 10 godz.).

5) Kurs instruktażowy dla kierowników wypoczynku dzieci i młodzieży (Henc i spółka w Głogowie, kurs, 10 godz.).

6) Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży (Kolegium Nauczycielskie im. prof. S. Pigonia w Krośnie, kurs, 36 godz.).


M. W ZAKRESIE EDUKACJI PRZYRODNICZO – GEOGRAFICZNEJ, EDUKACJI GLOBALNEJ ORAZ DOŚWIADCZEŃ CHEMICZNO – FIZYCZNYCH (ponad 42 godz.):

1) Ciekawe lekcje przyrody z wykorzystaniem tablicy interaktywnej formą rozwijania samodzielności myślenia uczniów (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).

2) Aplikacje przyrodnicze w chmurze (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).

3) Młody Odkrywca – jak rozwijać kompetencje badawcze ucznia na zajęciach pozalekcyjnych w obszarze nauk przyrodniczych (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).

4) STEM is everywhere! (European Schoolnet Academy, 17 godz.).

5) Cracking STEM with Project – based Learning (PBL) (European Schoolnet Academy, 1 godz.).

6) Minecraft i STEAM (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

7) Realizacja uczniowskich projektów edukacyjnych o tematyce przyrodniczej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

8) Realizacja nowej podstawy programowej edukacji przyrodniczej. Rola zajęć terenowych i wycieczek przedmiotowych w procesie dydaktycznym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

9) Od przyrody do geografii według nowej podstawy programowej (Wydawnictwo Nowa Era w Warszawie, szkolenie, 2 godz.).

10) Interaktywna nauka o kulturze i regionie (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).

11) Rób dobro, edukacja globalna w szkole podstawowej (Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”, konferencja).

12) Edukacja globalna z teatrem Kamishibai (Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” w Łodzi, szkolenie).


N. W ZAKRESIE INNYCH OBSZARÓW (ponad 40 godz.):

1) Działania w zakresie doradztwa zawodowego w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 3 godz.).

2) Jak uatrakcyjnić lekcję bez używania kserokopiarki? (EduNation w Warszawie, webinarium).

3) Ty tu urządzisz, czyli narzędziownik bezpodręcznikowego nauczyciela (EduNation w Warszawie, webinarium).

4) To book or not to book – lekcja z podręcznikiem czy bez? (EduNation w Warszawie, webinarium).

5) Materiały na lekcje jak z bajki! (EduNation w Warszawie, webinarium).

6) Efekt wow masz pod ręką (EduNation w Warszawie, webinarium).

7) Genialne pomysły na lekcje z dziećmi (EduNation w Warszawie, webinarium).

8) Pomysły na zajęcia z przedszkolakiem – Jak tanio i szybko zrobić pomoce na zajęcia? (EduNation w Warszawie, webinarium).

9) Festiwal Jesiennych Pomysłów (EduNation w Warszawie, webinarium).

10) Pękająca w szwach skarpeta, czyli 12 pomysłów na lekcje na Boże Narodzenie (EduNation w Warszawie, webinarium).

11) Co w sercu, to na języku, czyli o Walentynkach (nie)oczywiście (EduNation w Warszawie, webinarium).

12) Wielki przegląd gier i gadżetów (EduNation w Warszawie, webinarium).

13) Wielki metodyczny Kahoot (EduNation w Warszawie, webinarium).

14) Make whats next through collaboration, citizenship, and creative thinking (Microsoft Education, kurs, 3 godz.).

15) Różne spojrzenia na zadawanie prac domowych uczniom – potrzeba czy nawyk (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 6 godz.).

16) Ocenianie kształtujące w szkole (Centrum Rozwoju Edukacji A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).

17) Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 5 godz.).

18) Ocenianie kształtujące w klasach 1 – 3 szkoły podstawowej (Grupa MAC S.A., konferencja).

19) Microsoft Forms: Oceniaj swoich uczniów w nowoczesny sposób (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).

20) Testuj inaczej! Jak sprawdzić wiedzę bez niepotrzebnego stresu? (EduNation w Warszawie, webinarium).

21) Feedback… ale po co? (EduNation w Warszawie, webinarium).

22) Projektowanie nauczania XXI wieku (Microsoft Education, kurs, 20 godz.).

23) Szkoła jako środowisko wspierające pełny rozwój ucznia i nauczyciela (Placówka Doskonalenia Nauczycieli – Pro Formatione w Warszawie, konferencja, 6 godz.).

24) Wielokierunkowa aktywność ucznia I klasy wg. nowej podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).

25) Edukacja to wartość! (EduNation w Warszawie, webinarium).

26) Żywe wartości drogą do sukcesu wychowawczego na podstawie „Wesołej Szkoły” (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne w Warszawie, warsztaty, 2 godz.).

27) Zapraszamy do „Naszej Klasy” – spotkanie z autorem (Grupa Edukacyjna MAC w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).

28) „Gra w kolory” – radość ze zdobywania wiedzy (Grupa MAC S.A., konferencja).

29) Dress code, czyli zasady służbowej elegancji; kreowanie wizerunku w pracy (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 5 godz.).

30) Marka osobista nauczyciela (EduNation w Warszawie, webinarium).

31) I chciałabym i boję się. Wprowadzam moje zawodowe marzenia w życie (EduNation w Warszawie, webinarium).


Podsumowując: na różnego rodzaju kursach, szkoleniach, warsztatach, itp. spędziłam ponad 2295 godzin. Innymi słowy: na ww. formach spędziłam mniej więcej tyle czasu, ile spędziłabym na ponad 6 dodatkowych kierunkach kwalifikacyjnych studiów podyplomowych.