Uczestniczyłam w ponad 362 formach
rozwijających specjalistyczną wiedzę i umiejętności (kursach, szkoleniach,
warsztatach metodycznych, konferencjach naukowych, seminariach, webinariach,
festiwalach) zorganizowanych w placówkach doskonalenia na terenie całego kraju
(m.in. w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Przemyślu, Lublinie, Siedlcach,
Katowicach, Radomiu).
Ukończyłam m.in. takie formy jak:
A. W ZAKRESIE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII (ponad 757 godz.):
1) Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii (Fundacja Rozwoju Systemu
Edukacji w Warszawie, konferencja).
2) Cyfrowy piórnik współczesnego nauczyciela
(Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu,
szkolenie, 10 godz.).
3) Obsługa i zastosowanie nowoczesnych multimediów w edukacji (Ośrodek Szkoleniowy Informatyki Stosowanej PROFFES w Warszawie, kurs, 48 godz.).
4) Tworzenie i korzystanie z multimediów oraz rozszerzonej rzeczywistości na
tablecie (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie,
szkolenie, 5 godz.).
5) Tajemnice QR kodów (EduNation w Warszawie,
webinarium).
6) Working with a visual learning tool
(Sensavis) (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
7) Świadomy wybór technologii AV dla szkoły
(Multimedia w Szkole we Wrocławiu, szkolenie).
8) Wirtualne klasy – narzędzia nauczania
zdalnego w szkole (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w
Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
9) Tydzień z niezbędnikiem nauczyciela na I etapie edukacyjnym (Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, szkolenie).
10) Zajęcia z komputerem w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (Ośrodek
Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15
godz.).
11) Zajęcia z komputerem w klasie 2 (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
12) Squla – innowacyjna platforma edukacyjna dla dzieci i nauczycieli szkół podstawowych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 4 godz.).
13) Gamifikacja w Squli (Squla Polska, szkolenie).
14) Nauka i zabawa z „Małym erudytą” (Squla Polska, szkolenie).
15) Edukacja przedszkolna z TIK a nowa podstawa programowa (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
16) Wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnych w nauczaniu
wczesnoszkolnym (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w
Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
17) Edukacja wczesnoszkolna z TIK a nowa podstawa
programowa (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w
Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
18) Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów,
wykorzystując nowe technologie? (Grupa MAC S.A., konferencja).
19) Technologie informacyjno – komunikacyjne w
nauczaniu przedmiotów humanistycznych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i
Zastosowań Komputerów w Warszawie, 20 godz.).
20) WebQuest w pracy nauczyciela (Warszawskie
Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, kurs, 30
godz.).
21) Tajemnice webquestów (EduNation w Warszawie, webinarium).
22) Tworzenie aplikacji do wykorzystania na tablicach interaktywnych (Ośrodek
Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5
godz.).
23) Tworzymy i uczymy się z aplikacjami
edukacyjnymi (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w
Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
24) Pierwsze kroki z narzędziami Google na lekcjach online (EduNation w Warszawie, webinarium).
25) Google Classroom bez tajemnic (EduNation
w Warszawie, webinarium).
26) Tworzenie interaktywnych gier w Google
Slides (EduNation w Warszawie, webinarium).
27) 5 najlepszych programów do tworzenia ćwiczeń
na zajęciach (EduNation w Warszawie, webinarium).
28) Generatorowy zawrót głowy (EduNation w
Warszawie, webinarium).
29) Genialne pomysły na lekcje – wejdźmy na
wyższy poziom interaktywności (EduNation w Warszawie, webinarium).
30) Chcę uczyć online (EduNation w
Warszawie, webinarium).
31) Jak uczyć dzieci online? (EduNation
w Warszawie, webinarium).
32) Lekcja online: w grupie i parze (EduNation
w Warszawie, webinarium).
33) Idealna zdalna lekcja (EduNation w
Warszawie, webinarium).
34) Zaktywizuj ucznia w online! (EduNation
w Warszawie, webinarium).
35) Zdalna lekcja, niekoniecznie na żywo (EduNation
w Warszawie, webinarium).
36) Fiszki na lekcji online (EduNation
w Warszawie, webinarium).
37) Od razu Godzina Kodowania (Hour of Code)
(Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie,
szkolenie, 12 godz.).
30) Hour of Code: facilitation training and lots
of resources (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
31) Godzina kodowania z Microsoft na różnych
przedmiotach (EduNation w Warszawie, webinarium).
32) Godzina Kodowania z Minecraft: Szkolenie dla
prowadzących (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
33) Uwolnij swoją kreatywność z MakeCode w
Minecraft: Education Edition! (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
34) Coding with LibreLogo: A step back into the
future (eTwinning, 15 godz.).
35) Prepare to Teach Creative Coding Through
Games and Apps (Microsoft Education, kurs, 3 godz.).
36) Wprowadzenie do programowania dla
najmłodszych z wykorzystaniem gier planszowych, klocków Scottie Go i
aplikacji (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Wydział w Radomiu, szkolenie, 10 godz.).
37) Lego® Mindstorms® Education EV3 – In the
Classroom (Microsoft Education, kurs, 0,5 godz.).
38) Ohbot – Using coding to control a physical
device (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
39) Programowanie i robotyka w nowej podstawie
programowej (EduSense w Lublinie, szkolenie, 3 godz.).
40) Nauka programowania w klasach 1 – 3. Jak
realizować proponowaną podstawę programową kształcenia informatycznego (Grupa
MAC S.A., konferencja).
41) Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej.
Szkolenie teoretyczne. Cz. 1 (Grupa MAC S.A., konferencja).
42) Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej. Szkolenie teoretyczne. Cz. 2 (Grupa MAC S.A., konferencja).
43) Programowanie wizualne dla każdego (Ośrodek Edukacji Informatycznej i
Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
44) Platforma ozoblockly.pl – Jak zacząć? (Firma
„Kodowanie na dywanie. Anna Świć” w Lublinie).
45) Od razu Scratch 2.0 (Ośrodek Edukacji
Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 12 godz.).
46) To blog or not to blog? Oto jest pytanie!
(EduNation Warszawie, webinarium).
47) Po co mi ten blog? (EduNation Warszawie, webinarium).
48) Jak przygotować szkolny newsletter (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
49) Tworzenie i wykorzystanie drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych z zastosowaniem programu Picasa (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 30 godz.).
50) Praktyczna grafika komputerowa dla nauczyciela przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego. Jak przygotować dyplom, kartę pracy, zdjęcia, zaproszenie …? (Centrum Rozwoju Dziecka w Lublinie, szkolenie, 8 godz.).
51) Edycja grafiki w programie online – PIXLR (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
52) Stwórzmy komunikat graficzny w sieci (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
53) Praca z grafiką, filmem i dźwiękiem (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
54) Edycja wideo – VSDC Free Video Editor (Ośrodek Edukacji Informatycznej i
Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
55) Lekcje wideo z EDpuzzle (Ośrodek Edukacji
Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
56) Digital Storytelling, czyli narracja cyfrowa
w Microsoft Sway (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
57) TweetMeet – join the chatter (Microsoft
Education, kurs, 1 godz.).
58) 5 grzechów głównych reklam na Facebooku (EduNation
w Warszawie, webinarium).
59) Insta-kurs dla nauczycieli. Pierwsze kroki nauczyciela na Instagramie (EduNation w Warszawie, webinarium).
60) Edukacyjne aspekty korzystania z portali
społecznościowych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w
Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
61) Po co ci te social media? (EduNation
w Warszawie, webinarium).
62) Metodyk promuje szkołę w social mediach (EduNation
w Warszawie, webinarium).
61) Quizy, testy online (Ośrodek
Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20
godz.).
62) Testowanie online bez tajemnic (EduNation
w Warszawie, webinarium).
62) Od razu Akademia Khana (Ośrodek Edukacji
Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 12 godz.).
63) Opublikuj w Tackk (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
64) Platforma Blendspace do tworzenia lekcji (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
65) Platforma LearningApps w pracy nauczyciela (Ośrodek Edukacji Informatycznej
i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
66) Prezi (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
67) Prezentacje online inne niż w Prezi (Ośrodek Edukacji Informatycznej i
Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
68) Komiksy w ToonDoo (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
69) ExamTime (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
70) HotPotatoes (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
71) eXelearning – narzędzie do tworzenia i publikacji materiałów dydaktycznych (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
72) Explain Everything (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).
73) Szkolny Remiks Ubuntu Deskop – nowoczesna edukacja dostępna dla każdego
(Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie,
szkolenie, 3 godz.).
74) Szybkie tworzenie stron internetowych w narzędziach chmury Google i Microsoft (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
75) Budowanie strony www szkoły w oparciu o system CMS Joomla (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 40 godz.).
76) Web 2.0 w bibliotece szkolnej – centrum informacyjnym dla uczniów (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
77) Chmura w Internecie wspiera dyrektora w sprawnym zarządzaniu szkołą opartą
na wiedzy (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie,
szkolenie, 25 godz.).
78) Akademia Nauczyciela Office 365 (Microsoft
Education, kurs).
79) Office 365 plan A2. Szkoła w chmurze:
zarządzaj efektywnie, ucz z przyjemnością (Ośrodek Edukacji Informatycznej i
Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).
80) Zwiększ swoją efektywność z aplikacjami
Office 365 (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
81) Odwrócone lekcje z PowerPoint Recorder
(Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
82) Microsoft PowerPoint 2003 – grafika menedżerska i prezentacyjna (Combidata Poland Sp. z o.o. w Sopocie, szkolenie, 8 godz.).
83) Microsoft Outlook 2003 – poczta elektroniczna (Combidata Poland Sp. z o.o.
w Sopocie, szkolenie, 8 godz.).
84) Microsoft Word 2003 – poziom podstawowy
(Combidata Poland Sp. z o.o. w Sopocie, szkolenie, 16 godz.).
85) Zaczynamy przygodę z OneNote (Microsoft
Education, kurs, 1 godz.).
86) Akademia Nauczyciela: OneNote (Microsoft
Education, kurs, 1 godz.).
87) OneNote Class Notebook: wielofunkcyjny notes
od nauczyciela dla ucznia (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
88) Notes OneNote dla Personelu jako narzędzie
do pracy w zespole (Microsoft Education, kurs, 1/2 godz.).
89) Wprowadzenie do Microsoft Teams – cyfrowe
centrum zarządzania projektami dla nauczyciela i ucznia (Microsoft Education,
kurs, 45 min.).
90) MS Teams bez tajemnic (EduNation w
Warszawie, webinarium).
91) Microsoft Teams dla Personelu jako narzędzie
skutecznego przywództwa, które oszczędzi Twój czas (Microsoft Education, kurs,
1 godz.).
92) Nauczyciele tworzą materiały z ułatwionym
dostępem (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
93) Korzystanie z Internetu (Combidata Poland Sp. z o.o. w Sopocie, szkolenie, 8 godz.).
94) Zagrożenia w cyberprzestrzeni – mit czy rzeczywistość? (Niepubliczna Placówka Oświatowa „Educo”, kurs, 24 godz.).
95) Elektroniczne portfolio w pracy nauczyciela (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
96) Spacer w Łazienkach Królewskich – interaktywna nauka z aplikacjami
mobilnymi (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie,
szkolenie, 6 godz.).
97) Myślenie komputacyjne i jego znaczenie dla
edukacji (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
98) Digital Citizenship (Microsoft Education,
kurs, 0,5 godz.).
99) Obywatelstwo cyfrowe (Microsoft Education,
kurs, 1/2 godz.).
100) Training teachers to author accessible
content (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
101) Technology Enriched Instruction (Microsoft
Education, kurs, 3 godz.).
102) Wprowadzenie do Paint 3D (Microsoft
Education, kurs, 1 godz.).
103) Microsoft Imagine Academy (Microsoft Education,
kurs, 1/2 godz.).
104) Akademia Nauczyciela: Windows 10 (Microsoft
Education, kurs, 3 godz.).
105) Pierwsze kroki w nauczaniu informatyki
(Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
106) Interactive Instructional Tools for
Inclusive Classrooms (presenter-led training) (Microsoft Education, kurs, 8
godz.).
107) Mobile Tools for Inclusive Classrooms (presenter-led training) (Microsoft Education, kurs, 1 godz. 15 min.).
B. W ZAKRESIE EDUKACJI MATEMATYCZNEJ
(ponad 82 godz.):
1) Matematyka od przedszkola – eksperymentujemy,
szacujemy i przewidujemy (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
2) Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno–Społecznych i szkoleń, kurs, 20 godz.).
3) Do umiejętności matematycznych poprzez działanie. Skuteczne metody nauczania
matematyki dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z uwzględnieniem
metody prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej (Centrum Rozwoju Dziecka w Lublinie,
szkolenie, 8 godz.).
4) Matematyka na wesoło. Rozwijanie kompetencji
matematycznych u dzieci (Grupa MAC S.A., konferencja).
5) Łamigłówki logiczno – matematyczne
– realizacja nowej podstawy programowej (Mazowieckie Samorządowe
Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
6) Matematyczny hazard, czyli gry w edukacji
matematycznej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
7) Od grosika do złotówki (Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).
8) Doświadczam, ćwiczę, rozumiem – matematyka w działaniu (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne w Warszawie, seminarium).
9) Kształtowanie pojęć i umiejętności geometrycznych (Warszawskie Centrum
Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, warsztaty, 4 godz.).
10) Strategie rozwiązywania zadań z treścią (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
11) Rozwiązywanie zadań tekstowych w edukacji wczesnoszkolnej (Grupa MAC S.A.,
konferencja).
12) Inspirujemy do odkrywania – matematyka i
nauki przyrodnicze inaczej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 6 godz.).
13) Samodzielna nauka matematyki w OneNote z
wykorzystaniem funkcji matematycznych (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
14) Moving to Maths 2.0 – Rerun (School
Education Gateway w Brukseli, kurs, 16 godz.).
15) Hand(s) on … why Maths? (eTwinning, 15
godz.).
16) Pokonujemy trudności w uczeniu się matematyki (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
17) Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna dyskalkulii (Instytut Kształcenia
Nauczycieli „Progres” w Krakowie, szkolenie, 14 godz.).
C. W ZAKRESIE PEDAGOGIKI ZABAWY ORAZ TWÓRCZOŚCI (ponad 32 godz.):
1) Uczymy się bawiąc (Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA w Lublinie, warsztaty, 16 godz.).
2) Zabawa bawi, uczy, wychowuje (Grupa Edukacyjna MAC w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).
3) Róbmy koło, bawmy się wesoło – gry i zabawy dla dzieci 6-letnich (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).
4) Twórcza i aktywna praca w wychowaniu przedszkolnym (Wydawnictwo JUKA–91 w Warszawie, szkolenie).
5) Rozwijanie kreatywności u dzieci w wieku przedszkolnym (Grupa MAC S.A., konferencja).
6) Jak rozwijać kreatywność, samodzielność i pomysłowość u dzieci w wieku
wczesnoszkolnym? (Grupa MAC S.A., konferencja).
7) Zajęcia w świetlicy w praktyce i teorii
(Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu,
szkolenie, 5 godz.).
8) Innowacyjne metody i techniki pracy z uczniem w świetlicy szkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
9) Pomysły na zmysły, czyli zabawy z wykorzystaniem elementów integracji
sensorycznej (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, konferencja).
10) Sensoryka dla smyka (EduNation w
Warszawie, webinarium).
11) Dobry trick nie jest zły – 5
prostych sposobów, aby scalić grupę (EduNation w Warszawie, webinarium).
D. W ZAKRESIE MUZYKOTERAPII ORAZ EDUKACJI MUZYCZNEJ (ponad 119 godz.):
1) Muzykoterapia w pracy pedagogicznej (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, szkolenie, 10 godz.).
2) Inspiracje logorytmiczne (Instytucja Szkoleniowa ISKRA – Edukacja Animacja
Szkolenia Sp. z o.o. w Lublinie, warsztaty, 3 godz.).
3) Zabawy w dobrym rytmie, czyli logorytmiczne
zabawy w przedszkolu (EduNation w Warszawie, webinarium).
4) Umuzykalnienie dzieci metodą Carla Orffa
(Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie,
szkolenie, 8 godz.).
5) Rytmika w przedszkolu i klasach 1-3 – układy
ruchowe, praca na rytmice z rekwizytami, improwizacja ruchowa do muzyki,
aktywne słuchanie muzyki, instrumentacje piosenek na zespół instrumentów Orffa
(Centrum Rozwoju i Edukacji Champion w Lublinie, szkolenie, 6 godz.).
6) Muzyka poważna w przedszkolu na serio i dla żartu (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, warsztaty).
7) Gry i zabawy muzyczne (Wydawnictwo Nowa Era w Warszawie, szkolenie, 4 godz.).
8) Taniec towarzyski (Firma ROX–POL w Krośnie, kurs, 20 godz.).
9) Tańce ludowe i estradowe (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, szkolenie, 15 godz.).
10) Tańce w kręgu – zastosowanie w choreoterapii (Independance Centrum Terapii Tańcem i Ruchem w Warszawie, warsztaty, 12 godz.).
11) Wykorzystanie tańców w kręgu w edukacji wczesnoszkolnej (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, warsztaty, 4 godz.).
12) Tańce i zabawy integracyjne w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Instytucja Szkoleniowa ISKRA – Edukacja Animacja Szkolenia Sp. z o.o. w Lublinie, warsztaty, 3 godz.).
13) Taneczna podróż przez świat dla najmłodszych (Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie, szkolenie, 8 godz.).
14) Zabawy taneczne przy muzyce (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w
Rzeszowie, warsztaty, 12 godz.).
15) Muzyka, śpiew i taniec na cztery pory roku
(Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty,
10 godz.).
16) Jak edukacja muzyczna wpływa na
wszechstronny rozwój dziecka? (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie,
konferencja).
17) Podstawy emisji głosu (Regionalny Ośrodek
Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).
E. W ZAKRESIE ARTETERAPII ORAZ EDUKACJI PLASTYCZNO – TECHNICZNEJ (ponad 88 godz.):
1) Elementy arteterapii w pracy nauczyciela i pedagoga (Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres” w Krakowie, szkolenie, 4 godz.).
2) Atrakcyjne techniki plastyczne stosowane w przedszkolu i klasach 1 – 3 (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, warsztaty, 2 godz.).
3) Niekonwencjonalne techniki plastyczne – Boże Narodzenie (Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie, warsztaty).
4) Niekonwencjonalne techniki plastyczne – Jesień (Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie, warsztaty).
5) Niekonwencjonalne techniki plastyczne – Wielkanoc (Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu „Zośka” w Celestynowie, warsztaty).
6) Zimowe fantazje – prace z krepiny i bibuły (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, warsztaty, 8 godz.).
7) Jesienne fantazje – prace z krepiny i bibuły (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, warsztaty, 8 godz.).
8) Letnie fantazje – prace z krepiny i bibuły (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, warsztaty, 8 godz.).
9) Gelly - painting – niekonwencjonalne techniki plastyczne na papierze i tkaninie w pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi (Instytucja Szkoleniowa ISKRA – Edukacja Animacja Szkolenia Sp. z o.o. w Lublinie, warsztaty, 3 godz.).
10) Malarstwo dekoracyjne – szablon (Grupa Edukacyjna MAC w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).
11) Animator sztuki origami (Pracownia Pedagogiczna im. prof. R. Więckowskiego oraz Oddział Warszawski Polskiego Centrum Origami, kurs, 25 godz.).
12) Papierowe zawijasy – quilling (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).
13) Tradycyjne techniki rękodzielnicze w pracy z dziećmi (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie, warsztaty, 5 godz.).
14) Zwykłe – niezwykłe. Twórcze zabawy plastyczne w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie, szkolenie, 8 godz.).
15) Kolorowy kram – proste formy zabawkarskie dla dzieci (Regionalny Ośrodek
Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).
16) „Ruchomy obraz” – jak tworzyć z dziećmi i młodzieżą kompozycje półprzestrzenie z użyciem pospolitych materiałów (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 4 godz.).
17) Edukacja artystyczna ważnym elementem w rozwoju uczniów klas 1-3 (Grupa MAC
S.A., konferencja).
18) Dobre praktyki z techniki (Mazowieckie
Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu,
szkolenie, 3 godz.).
19) Jak nauczać techniki w klasie 4? (Grupa MAC
S.A., konferencja).
F. W ZAKRESIE LOGOPEDII, EDUKACJI POLONISTYCZNEJ ORAZ EDUKACJI TEATRALNEJ
(ponad 67 godz.):
1) Logopedia w pracy nauczyciela (Grupa MAC S.A., konferencja).
2) Atrakcyjne ćwiczenia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w Rzeszowie, szkolenie, 4 godz.).
3) Odkrywanie reguł językowych przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym
(Wydawnictwo Nowa Era w Warszawie, szkolenie, 4 godz.).
4) Edukacja językowa z elementami
gamifikacji (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).
5) Zabawy językowe z wykorzystaniem maty do
kodowania (Firma „Kodowanie na dywanie. Anna Świć” w Lublinie).
6) Żeby lekcja stała się przygodą i podróżą – projekty online na zajęciach
językowych w klasach 1-3 (EduNation w
Warszawie, webinarium).
7) 9 aplikacji do uczenia słownictwa (EduNation
w Warszawie, webinarium).
8) Literacy Tools for Inclusive Classrooms
(presenter-led training) (Microsoft Education, kurs, 4 godz.).
9) Nie gramatyzuję, w gramatyce rozkochuję!
(EduNation w Warszawie, webinarium).
10) Grafomotoryka (Centrum Wspomagania Rozwoju
Osobowości w Warszawie, szkolenie, 12 godz.).
11) Zrewolucjonizuj proces pisania z Microsoft
dla Edukacji (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
12) Nauka czytania i pisania. Stan aktualny i
perspektywy zmian w edukacji przedszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).
13) Jak uczyć czytać i pisać metodami
glottodydaktyki (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Wydział w Radomiu, warsztaty, 15 godz.).
14) Rozwijanie kompetencji czytelniczych w przedszkolu (Grupa MAC S.A., szkolenie, 2 godz.).
15) Jak zachęcić dzieci do czytania książek (Grupa MAC S.A., konferencja).
16) Kreatywne formy pracy z książką (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).
17) Jak motywować do lektury? Przykłady ciekawych praktyk nauczycielskich
(Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Warszawie,
konferencja, 5 godz.).
18) QR crime story (EduNation w Warszawie,
webinarium).
19) Metoda Story Line w procesie wychowania i aktywnego uczenia się (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5 godz.).
20) Kamishibai – teatr ilustracji. Jak zamienić seans głośnego czytania w niezapomnianą chwilę magii ... (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, 4 godz.).
21) Praca z dzieckiem dyslektycznym (Centrum Usług Dydaktycznych Art–Mar w
Rzeszowie, szkolenie, 5 godz.).
22) Dyslexia Toolkit, czyli skrzynka dla
dyslektyka (EduNation w Warszawie, webinarium).
23) Dyslexia Awareness: In partnership with Made
By Dyslexia (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
24) Dyslektyk w świecie online (EduNation
w Warszawie, webinarium).
25) Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole
(Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu,
konferencja, 3 godz.).
G. W ZAKRESIE DIAGNOZOWANIA ORAZ METOD PRACY Z DZIEĆMI (ponad 519 godz.):
1) Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat (Niepubliczne Centrum Edukacji Pedagogicznej Pomorskiego Centrum Terapii Pedagogicznej w Koszalinie, szkolenie).
2) KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r. ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci (Wydawnictwo KomLogo Piotr Gruba w Niezdrowicach, kurs, 8 godz.).
3) Praca z dzieckiem zdolnym w edukacji przedszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).
4) Praca z dzieckiem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej (Grupa MAC S.A.,
konferencja).
5) Jak nie zmarnować talentu? Tutoring jako alternatywna forma pracy z uczniem zdolnym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 6 godz.).
6) Praca z uczniem zdolnym – tutoring w szkole (Doradztwo i Analizy Gospodarcze
„Eurosto” w Bydgoszczy, kurs, 64 godz.).
7) Wychować człowieka mądrego – o tutoringu
szkolnym (EduNation w Warszawie, webinarium).
8) Tutoring w szkole oraz w przedszkolu. Geneza
i zastosowanie (Grupa MAC S.A., konferencja).
9) Coaching, tutoring i mentoring w pracy nauczyciela (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 8 godz.).
10) Inteligencje wielorakie w cyklu „Odkrywam siebie. Ja i moja szkoła” (Grupa Edukacyjna w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).
11) „Ja i moja szkoła” – cykl zainspirowany teorią inteligencji wielorakich H. Gardnera (Grupa MAC S.A., konferencja).
12) Jak korzystać z teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu? (Grupa MAC S.A., konferencja).
13) Rozwijanie umiejętności kluczowych wśród uczniów (Instytut Kształcenia Eko
– Tur w Warszawie, seminarium, 32 godz.).
14) Rozwijanie kompetencji kluczowych z TIK –
kompetencje społeczne, osobiste, w zakresie efektywnego uczenia się (Centrum
Szkoleń Edukacyjnych Digitalni w Poznaniu, warsztaty, 2 godz.).
15) Rozwijanie kompetencji społecznych,
moralnych i emocjonalnych uczniów klas 1-3 z wykorzystaniem literatury i
stymulacji emocjonalnej (Grupa MAC S.A., szkolenie).
16) Gdyby tylko im zależało, czyli rzecz o
motywacji (Centrum Szkoleniowe A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).
17) Witam panie, panie Maslow!, czyli jak
zmotywować uczniów w 2020 (EduNation w Warszawie, webinarium).
18) Stymulowanie rozwoju poznawczego dzieci w
wieku przedszkolnym (Grupa MAC S.A., konferencja).
19) Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Eksperymenty językowe, muzyczne, graficzne a rozwój społeczny i poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym (PWN Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, konferencja).
20) Szkoła pięciolatka. Wspomaganie rozwoju dziecka pięcioletniego (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, warsztaty, 2 godz.).
21) Dziecko przygotowujące się do nauki w szkole i mały uczeń w szkole – wspieranie, diagnoza, monitorowanie (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 25 godz.).
22) Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem pakietów z cyklu „Kraina przedszkolaka” (Grupa MAC S.A., konferencja).
23) Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Edukacja wczesnoszkolna w świetle zapisów nowej podstawy programowej (Wydawnictwo Nowa Era, szkolenie, 1 godz.).
24) Podstawy działań wspierających aktywność własną dziecka we wczesnej edukacji (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Warszawie, warsztaty, 4 godz.).
25) Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez różne formy zabawy, terapii i edukacji (Instytucja Szkoleniowa ISKRA – Edukacja Animacja Szkolenia Sp. z o.o. w Lublinie, festiwal).
26) Trudności w uczeniu się – rozpoznawanie i diagnoza wstępna w klasach 1-3
(Grupa MAC S.A., konferencja).
27) Jak rozpoznać ucznia z dysfunkcjami? (EduNation w Warszawie, webinarium).
28) Indywidualne potrzeby a dobór metod pracy z uczniami w edukacji
wczesnoszkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w
Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
29) Zwiększ szanse każdego ucznia w
zróżnicowanej klasie (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
30) Żeby nie zwariować – myślenie wizualne
(EduNation w Warszawie, webinarium).
31) Specyfika pracy z dziećmi ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem elementów Metody Dobrego Startu
(Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno – Społecznych i Szkoleń w Warszawie,
warsztaty, 4 godz.).
32) Metodyka zajęć korekcyjno – kompensacyjnych
dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze
specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania (Poradnia Psychologiczno
– Pedagogiczna nr 21 w Warszawie, szkolenie, 18 godz.).
33) Praca z uczniem z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu lekkim, spektrum autyzmu w szkole podstawowej (PWN
Wydawnictwo Szkolne w Warszawie, szkolenie).
34) Dziecko autystyczne w grupie
przedszkolnej: Jak sobie radzić? (EduNation w Warszawie, webinarium).
35) Dziecko z Zespołem Aspergera w edukacji przedszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).
36) Uczyć i zrozumieć dziecko z Zespołem Aspergera (Grupa MAC S.A.,
konferencja).
37) Praca w przedszkolu z dzieckiem nadpobudliwym – wykorzystanie terapeutycznej roli muzyki (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, warsztaty, 2 godz.).
38) Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – jak pracować z dzieckiem? (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, warsztaty, 4 godz.).
39) Jak pomóc dziecku z ADHD? (Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci Z Nadpobudliwością Psychoruchową w Rzeszowie, konferencja, 5 godz.).
40) Społeczne i wychowawcze aspekty ADHD (Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci Z
Nadpobudliwością Psychoruchową w Rzeszowie, konferencja, 5 godz.).
41) Elementy metody Marii Montessori do zastosowania w pracy z dzieckiem (Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 3 godz.).
42) W tym porządku jest metoda (EduNation w Warszawie, webinarium).
42) Metoda Petö (Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
43) Kinezjologia Edukacyjna „Brain Gym”® Metody dr Paula Dennisona i Gail
Dennison I i II stopnia (Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów w Warszawie, kurs,
32 godz.). Uzyskanie certyfikatu Polskiego Stowarzyszenia Kinezjologów oraz
amerykańskiego certyfikatu Międzynarodowej Fundacji Kinezjologii Edukacyjnej
uprawniające do wykorzystywania programu w pracy konsultacyjnej, diagnostycznej
i korekcyjnej w terapii dzieci i dorosłych.
44) Polski Język Migowy I stopień (A1/A2)
(Stowarzyszenie Rozwoju PITAGORAS w Rzeszowie, kurs, 60 godz.).
45) Surdopedagogika (Centrum Doskonalenia Kadr
Oświatowych w Starachowicach, kurs kwalifikacyjny, 280 godz.).
H. W ZAKRESIE PSYCHOLOGII (ponad 141 godz.):
1) Pomoc psychologiczno – pedagogiczna (Centrum Doskonalenia STIMULUS w Piasecznie, szkolenie, 5 godz.).
2) Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/placówce ze
szczególnym uwzględnieniem opracowywania indywidualnych programów dla uczniów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Mazowieckie Samorządowe Centrum
Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 25 godz.).
3) Elementy socjoterapii w pracy pedagoga (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 4 godz.).
4) Podstawy terapii behawioralnej (Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres” w Krakowie, szkolenie, 6 godz.).
5) Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno–wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę? (Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres” w Krakowie, szkolenie, 20 godz.).
6) Trening Zastępowania Agresji ART (Mazowieckie Warsztaty Regionalne w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).
7) Jak radzić sobie z agresją u dzieci? (Grupa MAC S.A., konferencja).
8) Wskazówki dla nauczycieli – jak wyprowadzić dziecko z wybuchu agresji (Ośrodek Psychoterapii Behawioralnej SUKCES w Warszawie, szkolenie, 4 godz.).
9) Szybkie reagowanie w kryzysie. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w
sytuacjach trudnych (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Wydział w Radomiu, kurs, 5 godz.).
10) Interwencja w sytuacji przemocy
rówieśniczej. Metoda Wspólnej Sprawy wg. Kena Rigbiego (Ośrodek Rozwoju
Edukacji w Warszawie, szkolenie, 25 godz.).
11) Pozytywna dyscyplina – Jak rozpędzić ten
pociąg, żeby się nie wykoleił? (EduNation w Warszawie, webinarium).
12) Porozumienie bez Przemocy - empatia, dialog,
szacunek. Wprowadzenie (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 10 godz.).
13) Porozumienie bez Przemocy - empatia, dialog,
szacunek. Budowanie kontaktu (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
14) Porozumienie bez Przemocy - empatia, dialog,
szacunek. Umacnianie szacunku (Mazowieckie Samorządowe Centrum
Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
15) Zrozumieć dziecko – emocje i ich wpływ na aktywność edukacyjną i społeczną (Wydawnictwo JUKA–91 w Warszawie, szkolenie).
16) Prowokacyjne zachowania uczniów – skuteczne sposoby reagowania (Mazowieckie
Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, warsztaty, 5
godz.).
17) Asertywnie o ustalaniu granic w szkole –
moje 10 sposobów (EduNation w Warszawie, webinarium).
18) Mediacja: nowe wyzwanie dla nauczycieli
(EduNation w Warszawie, webinarium).
19) Konflikt i negocjacje – czyli jak rozbroić minę? (Centrum Rozwoju Edukacji A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).
20) Konflikty klasowe oraz metody ich rozwiązywania (Centrum Kształcenia i Sprzedaży PROFEOS we Wrocławiu, szkolenie, 5 godz.).
21) Zły dotyk – rozpoznawanie i interwencja w sprawach wykorzystywania
seksualnego dziecka (Fundacja Dzieci Niczyje, szkolenie).
I. W ZAKRESIE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI ORAZ KOMUNIKACJI (ponad 54 godz.):
1) Rodzice w szkole (Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Centrum Edukacji i Rozwoju Zawodowego w Warszawie, konferencja, 4 godz.).
2) Szkoła i rodzice sprzymierzeńcami w obszarze zapewniania bezpieczeństwa uczniom (Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, kurs).
3) Sztuka nawiązywania kontaktów oraz rozwijania osobistych i społecznych
kompetencji (Centrum Doskonalenia Nauczycieli EDUKATOR w Kielcach, szkolenie, 2
godz.).
4) 10 umiejętności interpersonalnych dla każdego nauczyciela (EduNation w Warszawie, webinarium).
5) Umiejętności interpersonalne nauczyciela w komunikacji z rodzicami (Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, szkolenie, 4 godz.).
6) Jak pracować i budować relacje z roszczeniowym rodzicem? (Grupa MAC S.A., konferencja).
7) Wywiadówka inaczej – jak przygotować i przeprowadzić spotkanie z rodzicami (Grupa MAC S.A., konferencja).
8) Efektywna komunikacja w relacji z dzieckiem (Podkarpackie Centrum Edukacji
Nauczycieli w Rzeszowie, Oddział w Przemyślu, warsztaty, 4 godz.).
9) Adaptacja dziecka w przedszkolu - emocje
dziecka, rodzica i nauczyciela (EduNation w Warszawie, webinarium).
10) Szkoła rodziców, czyli jak mówić do dzieci,
żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, według metody
Faber/Mazlish i Gordona (Szkoła Podstawowa im. P. Montal w Rzeszowie,
szkolenie, 40 godz.).
11) Uczymy słuchania (EduNation w
Warszawie, webinarium).
12) Współpraca w zespole w oparciu o
potrzeby (EduNation w Warszawie, webinarium).
J. W ZAKRESIE PROJEKTÓW, INNOWACJI (ponad 68 godz.):
1) Innowacje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej (Grupa MAC S.A.,
konferencja).
2) Test na edukacyjnego innowatora: sprawdź się w 20 pytaniach (EduNation w Warszawie, webinarium).
3) Od pomysłu poprzez realizację do prezentacji projektu, czyli jak TIK może wspierać projekty edukacyjne (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 5 godz.).
4) Prezentowanie i publikowanie efektów projektu za pomocą narzędzi Web 2.0 (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
5) Posługiwanie się narzędziami portalu eTwinning, eTwinning Live i TwinSpace
(Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, szkolenie).
6) Planowanie projektu eTwinning oraz posługiwanie się narzędziami eTwinning Live i TwinSpace (Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, szkolenie).
7) Zasady konstruowania projektów edukacyjnych EFS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 (ADIUVO Pracownia Projektów Europejskich, szkolenie).
8) Fundusze europejskie: jak pozyskać finanse dla szkoły w latach 2014 – 2020? (Grupa MAC S.A., konferencja).
9) Projekty w edukacji wczesnoszkolnej (Grupa MAC S.A., konferencja).
10) Tworzenie i zarządzanie projektami edukacyjnymi (Doradztwo i Analizy
Gospodarcze „Eurosto” w Bydgoszczy, kurs, 48 godz.).
11) ERASMUS+ unijny program w dziedzinie
edukacji i szkoleń 2014-2020 (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 4 godz.).
12) Rozliczanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Warszawie, warsztaty).
13) Rozliczanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Mazowieckiego (Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w
Warszawie, warsztaty).
K. W ZAKRESIE PRAWA OŚWIATOWEGO, ZARZĄDZANIA PLACÓWKAMI OŚWIATOWYMI ORAZ
PRACY Z OSOBAMI DOROSŁYMI (ponad 56 godz.):
1) Prawo oświatowe dla nauczycieli oraz odpowiedzialność prawna nauczyciela
(Centrum Rozwoju Edukacji A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).
2) Odpowiedzialność etyczna i prawna nauczyciela (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
3) Ochrona prawna nauczyciela (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 6 godz.).
4) Stosowanie prawa w praktyce szkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, szkolenie, 10 godz.).
5) Zmiany w systemie oświaty (Grupa MAC S.A., szkolenie, 5 godz.).
6) Jak realizować politykę oświatową w 2019/20?
Kreatywnie! (EduNation w Warszawie, webinarium).
7) Statut szkoły - tworzenie i
aktualizacja (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
8) Organizacja pracy szkoły zgodnie z nową podstawą programową (Centrum Szkoleniowe A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).
9) Nowa podstawa programowa dla szkoły podstawowej, ramówki, monitorowanie wdrażania (Instytut Kształcenia Eko – Tur w Warszawie, seminarium, 6 godz.).
10) Awans zawodowy nauczyciela (Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu
„Zośka” w Celestynowie, szkolenie).
11) Zmiany w zakresie zasad oceniania pracy
nauczycieli i dyrektorów szkół/placówek (Radomski Ośrodek Doskonalenia
Nauczycieli w Radomiu, konferencja, 2 godz.).
12) Ocena pracy nauczyciela i dyrektora według
nowych przepisów prawa oświatowego (Grupa MAC S.A., konferencja).
13) Ewaluacja jako strategia nadzoru
pedagogicznego (Centrum Szkoleniowe A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).
14) Zespoły nauczycielskie a efektywność pracy
szkoły (Centrum Rozwoju Edukacji A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).
15) Od nauczyciela do trenera (EduNation w Warszawie, webinarium).
16) Od września będę trenerem (EduNation w Warszawie, webinarium).
17) Pomysły na pierwszą lekcję z uczniem
dorosłym (EduNation w Warszawie, webinarium).
18) Dorosły uczeń przez różowe okulary, czyli o
psychologii pozytywnej słów kilka (EduNation w Warszawie, webinarium).
19) A moi dorośli się uczą. Magiczne triki,
którymi zmotywujesz dorosłego ucznia (EduNation w Warszawie, webinarium).
20) Ja Cię szkolę, a Ty śpisz (EduNation w
Warszawie, webinarium).
21) Przenoszę moje szkolenia do online w jeden dzień (EduNation w Warszawie, webinarium).
22) Poznaj 10 prawd o zarządzaniu kreatywnością w szkole i na lekcji (EduNation w Warszawie, webinarium).
23) Nie trać czasu i energii. Jak Design Thinking pomoże ci mądrze wprowadzić nowości w szkole (EduNation w Warszawie, webinarium).
L. W ZAKRESIE BHP, POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ I OPIEKI (170 godz.):
1) BHP dla nauczycieli (Biuro Usług BHP Profilaktyka w Rzeszowie, kurs, 8 godz.).
2) BHP na stanowisku „nauczyciel” (KTM Bezpieczeństwo Konrad Majdecki w Warszawie, seminarium, 9 godz.).
3) Pierwsza Pomoc Przedmedyczna BLS (Falck Medycyna Sp. z o.o. w Krakowie, szkolenie, 3 godz.).
4) Padaczka u dzieci. Problemy kliniczne – postępowanie terapeutyczne (Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczo – Rehabilitacyjny TPD „Helenów” w Warszawie, szkolenie, 6 godz.).
5) Fizjoterapia i opieka nad osobami starszymi – szkolenie kwalifikacyjne
(Agencja Pracy Tymczasowej GEVI we Wrocławiu, 144 godz.).
Ł. W ZAKRESIE TURYSTYKI (66 godz.):
1) Kurs przygotowawczy dla kandydatów na kierowników wycieczek szkolnych
(Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Psychologów PROGRES w Rzeszowie, kurs, 10
godz.).
2) Lekcja pod chmurką – pomysły na
zajęcia na półkolonie (EduNation w Warszawie, webinarium).
3) Podchody i przygody, czyli z technologią na
szlaku i w szkole (EduNation w Warszawie, webinarium).
4) Kurs na kierownika wypoczynku (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 10 godz.).
5) Kurs instruktażowy dla kierowników wypoczynku dzieci i młodzieży (Henc i spółka w Głogowie, kurs, 10 godz.).
6) Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dla
dzieci i młodzieży (Kolegium Nauczycielskie im. prof. S. Pigonia w Krośnie,
kurs, 36 godz.).
M. W ZAKRESIE EDUKACJI PRZYRODNICZO – GEOGRAFICZNEJ, EDUKACJI GLOBALNEJ ORAZ
DOŚWIADCZEŃ CHEMICZNO – FIZYCZNYCH (ponad 42 godz.):
1) Ciekawe lekcje przyrody z wykorzystaniem
tablicy interaktywnej formą rozwijania samodzielności myślenia uczniów
(Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu,
warsztaty, 5 godz.).
2) Aplikacje przyrodnicze w
chmurze (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w
Warszawie, szkolenie, 15 godz.).
3) Młody Odkrywca – jak rozwijać kompetencje
badawcze ucznia na zajęciach pozalekcyjnych w obszarze nauk przyrodniczych
(Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu,
warsztaty, 5 godz.).
4) STEM is everywhere! (European Schoolnet
Academy, 17 godz.).
5) Cracking STEM with Project – based Learning
(PBL) (European Schoolnet Academy, 1 godz.).
6) Minecraft i STEAM (Microsoft Education, kurs,
1 godz.).
7) Realizacja uczniowskich projektów
edukacyjnych o tematyce przyrodniczej (Mazowieckie Samorządowe Centrum
Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
8) Realizacja nowej podstawy programowej
edukacji przyrodniczej. Rola zajęć terenowych i wycieczek przedmiotowych w
procesie dydaktycznym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, szkolenie, 5 godz.).
9) Od przyrody do geografii według nowej
podstawy programowej (Wydawnictwo Nowa Era w Warszawie, szkolenie, 2 godz.).
10) Interaktywna nauka o kulturze i regionie (Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, szkolenie, 20 godz.).
11) Rób dobro, edukacja globalna w
szkole podstawowej (Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”, konferencja).
12) Edukacja globalna z teatrem Kamishibai (Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” w Łodzi, szkolenie).
N. W ZAKRESIE INNYCH OBSZARÓW (ponad 40 godz.):
1) Działania w zakresie doradztwa zawodowego w przedszkolu i edukacji
wczesnoszkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Wydział w Radomiu, szkolenie, 3 godz.).
2) Jak uatrakcyjnić lekcję bez używania
kserokopiarki? (EduNation w Warszawie, webinarium).
3) Ty tu urządzisz, czyli narzędziownik
bezpodręcznikowego nauczyciela (EduNation w Warszawie, webinarium).
4) To book or not to book – lekcja z
podręcznikiem czy bez? (EduNation w Warszawie, webinarium).
5) Materiały na lekcje jak z bajki! (EduNation w
Warszawie, webinarium).
6) Efekt wow masz pod ręką (EduNation w
Warszawie, webinarium).
7) Genialne pomysły na lekcje z dziećmi (EduNation
w Warszawie, webinarium).
8) Pomysły na zajęcia z przedszkolakiem – Jak
tanio i szybko zrobić pomoce na zajęcia? (EduNation w Warszawie, webinarium).
9) Festiwal Jesiennych Pomysłów (EduNation w Warszawie,
webinarium).
10) Pękająca w szwach skarpeta, czyli 12 pomysłów
na lekcje na Boże Narodzenie (EduNation w Warszawie, webinarium).
11) Co w sercu, to na języku, czyli o
Walentynkach (nie)oczywiście (EduNation w Warszawie, webinarium).
12) Wielki przegląd gier i gadżetów (EduNation w
Warszawie, webinarium).
13) Wielki metodyczny Kahoot (EduNation w
Warszawie, webinarium).
14) Make whats next through collaboration,
citizenship, and creative thinking (Microsoft Education, kurs, 3 godz.).
15) Różne spojrzenia na zadawanie prac domowych
uczniom – potrzeba czy nawyk (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia
Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 6 godz.).
16) Ocenianie kształtujące w szkole (Centrum Rozwoju Edukacji A – Z w Legionowie, seminarium, 6 godz.).
17) Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej (Mazowieckie Samorządowe Centrum
Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu, kurs, 5 godz.).
18) Ocenianie kształtujące w klasach
1 – 3 szkoły podstawowej (Grupa MAC S.A., konferencja).
19) Microsoft Forms: Oceniaj swoich uczniów w
nowoczesny sposób (Microsoft Education, kurs, 1 godz.).
20) Testuj inaczej! Jak sprawdzić wiedzę bez
niepotrzebnego stresu? (EduNation w Warszawie, webinarium).
21) Feedback… ale po co? (EduNation w Warszawie,
webinarium).
22) Projektowanie nauczania XXI
wieku (Microsoft Education, kurs, 20 godz.).
23) Szkoła jako środowisko wspierające pełny
rozwój ucznia i nauczyciela (Placówka Doskonalenia Nauczycieli – Pro Formatione
w Warszawie, konferencja, 6 godz.).
24) Wielokierunkowa aktywność ucznia I klasy wg.
nowej podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej (Mazowieckie
Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu,
szkolenie, 5 godz.).
25) Edukacja to wartość! (EduNation w Warszawie, webinarium).
26) Żywe wartości drogą do sukcesu wychowawczego na podstawie „Wesołej Szkoły” (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne w Warszawie, warsztaty, 2 godz.).
27) Zapraszamy do „Naszej Klasy” – spotkanie z autorem (Grupa Edukacyjna MAC w Kielcach, szkolenie, 2 godz.).
28) „Gra w kolory” – radość ze zdobywania wiedzy (Grupa MAC S.A., konferencja).
29) Dress code, czyli zasady służbowej elegancji; kreowanie wizerunku w pracy
(Regionalny Ośrodek Metodyczno – Edukacyjny Metis w Katowicach, szkolenie, 5
godz.).
30) Marka osobista nauczyciela (EduNation w
Warszawie, webinarium).
31) I chciałabym i boję się. Wprowadzam moje zawodowe marzenia w życie (EduNation w Warszawie, webinarium).
Podsumowując: na różnego rodzaju kursach, szkoleniach, warsztatach, itp.
spędziłam ponad 2295 godzin. Innymi słowy: na ww. formach spędziłam mniej
więcej tyle czasu, ile spędziłabym na ponad 6 dodatkowych kierunkach
kwalifikacyjnych studiów podyplomowych.