-------------------------------------------------------------------------

Kiedyś marzyłam o tym, aby móc popracować sobie w różnego typu placówkach edukacyjnych, wychowawczych i kulturalnych. I marzenie się spełniło.

W ciągu ponad 20 ostatnich lat pracowałam (często równolegle) m.in. w:

1) przedszkolu:

a) ogólnodostępnym zwykłym jako:

– nauczyciel wychowania przedszkolnego,

– nauczyciel współorganizujący kształcenie,                                        

b) ogólnodostępnym językowym (dla dzieci polsko- i niepolskojęzycznych) jako: 

– nauczyciel wspomagający,

– pedagog specjalny,

2) szkole podstawowej ogólnodostępnej jako:

– nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3),
– nauczyciel wychowania przedszkolnego (klasy 0),
– nauczyciel w klasach łączonych 0 – 1,
– pedagog szkolny,
– nauczyciel – wychowawca świetlicy,
– nauczyciel – bibliotekarz,

3) szkole podstawowej specjalnej jako:

– nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej,
– nauczyciel – specjalista rewalidacji (rewalidacja indywidualna),
– nauczyciel zajęć "Funkcjonowanie osobiste i społeczne",
– nauczyciel zajęć "Rozwijanie kreatywności",

4) szkole specjalnej przysposabiającej do pracy jako: 

– nauczyciel – specjalista rewalidacji (zajęcia rozwijające zainteresowania, zajęcia rozwijające umiejętności komunikacyjne),
– nauczyciel zajęć "Funkcjonowanie osobiste i społeczne",

5) liceum ogólnokształcącym jako nauczyciel zajęć rewalidacyjnych,

6) liceum sztuk plastycznych jako nauczyciel wspomagający,

7) pozaszkolnej placówce specjalistycznej jako wychowawca dzieci niepełnosprawnych,

8) specjalnym ośrodku szkolno – wychowawczym jako wychowawca niepełnosprawnej młodzieży,

9) specjalnym ośrodku szkolno – wychowawczym dla dzieci niesłyszących jako nauczyciel,

10) domu pomocy społecznej dla dzieci niepełnosprawnych jako:
– opiekun – wychowawca,
– instruktor terapii zajęciowej,

11) stowarzyszeniu zajmującym się pomocą dzieciom ze specyficznymi trudnościami w nauce jako reedukator,

12) stowarzyszeniu jako: 

 nauczyciel kształcenia ogólnego,

 nauczyciel kształcenia specjalnego,

– nauczyciel zajęć specjalistycznych,

– nauczyciel gimnastyki korekcyjnej,

13) fundacji zajmującej się pomocą osobom niewidomym i słabowidzącym,

14) domu wczasów dziecięcych jako opiekun – wychowawca dzieci podczas kolonii,

15) ośrodku kultury jako instruktor zajęć artystycznych,

16) wydawnictwie jako autor i współautor publikacji.

Ponadto praktykowałam w:

 ognisku pracy pozaszkolnej na stanowisku dyrektora,

 szkole branżowej (na kierunkach: elektryk, operator obrabiarek skrawających) na stanowisku nauczyciela informatyki,

– technikum (na kierunkach: technik informatyk, technik programista, technik mechanik, technik mechatronik, technik energetyk) na stanowisku nauczyciela informatyki.

Pracowałam zarówno w placówkach publicznych jak i niepublicznych, wiejskich jak i miejskich, świeckich jak i katolickich. W szkołach podległych pod Ministerstwo Edukacji Narodowej, jak i szkole nadzorowanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W klasach, w których wszyscy porozumiewali się mową, jak i klasie, w której nikt nie mówił. Pracowałam w klasach żeńskich, męskich (z tymi grupami zawsze najlepiej mi się pracowało), jak i koedukacyjnych.

Pracowałam na podręcznikach z wydawnictw (KOBA, WSiP, MAC, Nowa Era, Didasko, GWO, MEN, Harmonia), jak również tylko i wyłącznie na własnych materiałach.

Pracowałam na dziennikach papierowych jak i elektronicznych (Vulcan, Librus, mobiDziennik).

Podsumowując: łatwiej wypisać miejsca i warunki, w których nie pracowałam, niż pracowałam.
Innymi słowy: doświadczeniem mogłabym obdzielić co najmniej kilkanaście osób.

Chciałabym jeszcze popraktykować w:
1) poradni psychologiczno - pedagogicznej,
2) kuratorium oświaty (kiedyś niewiele brakowało, a zostałabym wizytatorem – przeszłam wszystkie etapy, ale w ostatniej chwili zrezygnowałam, ponieważ dostałam wysoce atrakcyjną ofertę),
3) ministerstwie edukacji.