Współpracuję z kilkoma uczelniami prowadząc zajęcia na magisterskich studiach jednolitych, magisterskich studiach uzupełniających oraz kwalifikacyjnych studiach podyplomowych. Od roku 2013 prowadzę takie zajęcia jak:
1) Pedagogika wczesnoszkolna,
2) Pedagogika przedszkolna,
3) Podstawy edukacji społeczno - przyrodniczej,
4) Metodyka edukacji społeczno - przyrodniczej,
5) Metodyka edukacji matematycznej,
6) Podstawy edukacji technicznej,
7) Metodyka edukacji technicznej,
8) Wczesna edukacja plastyczno - techniczna,
9) Metodyka edukacji plastycznej i technicznej,
10) Plastyka,
11) Podstawy edukacji plastycznej,
12) Podstawy edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach 1 – 3,
13) Metodyka edukacji plastycznej,
14) Wczesna edukacja muzyczna,
15) Muzyka,
16) Edukacja muzyczna,
17) Podstawy edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach 1 – 3,,
18) Edukacja muzyczna z metodyką,
19) Metodyka edukacji muzycznej,
20) Arteterapia,
21) Arteterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
22) Elementy pedagogiki specjalnej,
23) Wybrane zagadnienia dydaktyki specjalnej,
24) Szkolnictwo specjalne – koncepcje i systemy dydaktyczne,
25) Diagnostyka w pedagogice specjalnej – Proces diagnostyczny w pedagogice specjalnej, teoria, metody, sposoby, narzędzia,
26) Diagnostyka w pedagogice specjalnej – Wybrane metody oceny funkcjonowania edukacyjnego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci i uczniów oraz czynników środowiskowych wpływających na to funkcjonowanie,
27) Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie,
28) Specjalne potrzeby edukacyjne,
29) Sprzężone zaburzenia rozwoju dziecka,
30) Metody wspomagające rozwój dziecka,
31) Metodyka pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się,
32) Zaburzenia czytania i pisania w kontekście zaburzeń mowy,
33) Metodyka pracy z grupą w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
34) Stres szkolny uczniów klas początkowych,
35) Podstawy
edukacji informatycznej,
36) Podstawy edukacji informatycznej w przedszkolu i klasach 1 – 3,
37) Metodyka edukacji informatycznej,
38) Metodyka edukacji informatycznej w przedszkolu i klasach 1 – 3,
39) Metodyka
edukacji informatycznej i posługiwanie się technologią informacyjno –
komunikacyjną,
40) Technologie informatyczne,
41) Technologie informatyczne w terapii pedagogicznej,
42) Technologia informacyjna,
43) Technologie informacyjno – komunikacyjne w edukacji,
44) Technologie
informacyjne i nowoczesne media,
45) Multimedia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
46) Informatyczne systemy zarządzania,
47) Dydaktyka ogólna,
48) Dydaktyka obszaru przedmiotowego – przedmiotów zawodowych i artystycznych.
Przez pierwszych kilka lat prowadziłam zajęcia
głównie w formie tradycyjnej, od niedawna również w formie e-learningowej.
Oprócz tego prowadzę kursy, szkolenia oraz
warsztaty dla kadry oświatowej we współpracy z placówkami doskonalenia
nauczycieli na terenie całego kraju oraz formy e-learningowe dla nauczycieli
pracujących w szkołach przy ambasadach polskich poza granicami kraju. Tematy
szkoleń i warsztatów, które przeprowadziłam od roku 2012:
1) Edukacja wczesnoszkolna wsparta technologiami informacyjno – komunikacyjnymi,
2) Jak uczyć nowocześnie – wybrane narzędzia TIK w pracy z dziećmi w klasach 1 – 3,
3) Sposoby aktywizowania dzieci na zajęciach matematycznych w klasach 1 – 3 z wykorzystaniem elementów metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej,
4) Matematyka po sali bryka, czyli jak aktywizować dzieci na zajęciach matematycznych w klasach 1 – 3,
5) Rozwijanie umiejętności liczenia - metody i formy,
6) Podajmy sobie ręce – zabawy i ćwiczenia integracyjne,
7) Elementy muzykoterapii w pracy pedagogicznej,
8) Podróże do krainy bajek i baśni – konstruowanie atrakcyjnych zajęć tematycznych z elementami bajkoterapii,
9) Bajka dla Jasia – warsztat samodzielnego tworzenia bajek dla dziecka przeżywającego trudności,
10) Baśń w wychowaniu i terapii dziecka,
11) Zabawy i ćwiczenia rozwijające aktywność twórczą i nie tylko najmłodszych,
12) Pomysły na aktywność plastyczną, techniczną i nie tylko,
13) Origami – fascynująca metoda rozwijania cierpliwości u dzieci,
14) Zabawy ze słowem.
15) LearningApps.
Jak w prosty sposób stworzyć własne multimedialne ćwiczenia na lekcje?,
16) Storybird
i Storyjumper, czyli bezpłatne narzędzia do tworzenia własnych animowanych
opowiadań,
17) Nauczyciele blogi piszą. Jak zacząć przygodę z blogiem edukacyjnym?
Byłam prelegentką podczas takich konferencji międzynarodowych jak:
1) International Conference on
Teaching, Education & Learning (Sevilla, Hiszpania) – wystąpienie
pn. „Mathematical games and activities for children aged 6 – 9” (tłum.: Rafał Pokora),
2) International Conference on
Technology in Education (Mediolan, Włochy) – wystąpienie pn. „Tablets in the
education of children with special educational needs” (tłum.: Robert
Zieliński),
3) European Down Syndrome
Congress (Praga, Czechy) – wystąpienie pn. „Active listening to classical music – ideas for lessons” (tłum.: Robert Zieliński),
4) International Conference on Computer Supported Education (Singapur) – wystąpienie on-line pn. „STEM education – ideas for lessons with children aged 6 – 9 years” (tłum.: Rafał Pokora).
Od 1 września 2020 r. jestem dyrektorem Instytutu Wspierania Edukacji i Terapii w Warszawie. Celem Instytutu jest podejmowanie i realizacja działań podnoszących jakość w obszarze edukacji i terapii.
Instytut specjalizuje się w:
1) edukacji i terapii dzieci i młodzieży w wieku
od 3 do 24 roku życia,
2) szkoleniu nauczycieli i terapeutów,
3) prowadzeniu kwalifikacyjnych studiów podyplomowych,
4) realizowaniu ogólnopolskich i
międzynarodowych projektów,
5) wdrażaniu nowoczesnych technologii
wspierających działania edukacyjne i terapeutyczne.
Oprócz zarządzania Instytutem prowadzę w nim
również szkolenia e-learningowe:
1) Podajmy sobie ręce – zabawy i ćwiczenia integracyjne,
2) Stres szkolny uczniów klas początkowych,
3) Zachowania agresywne uczniów w młodszym wieku
szkolnym,
4) Rozwijanie zainteresowań i zdolności
matematycznych dzieci z klas 0 – 3
poprzez gry, zabawy i ćwiczenia interaktywne,
5) Tabliczka mnożenia na wesoło,
6) Microsoft Teams w pracy z uczniami,
7) Metodyka nauczania ortografii w edukacji
wczesnoszkolnej,
8) Profilaktyka i korygowanie płaskostopia,
9) Atrakcyjne i efektywne metody pracy z
dziećmi,
10) Metoda storyline w pracy z dziećmi,
11) Jak pracować Metodą Pytań i Doświadczeń?,
12) Arteterapia w pracy pedagogicznej,
13) Canva – grafika on-line od podstaw,
14) Malowanie kawą – kreatywne prace plastyczne,
15) Podstawy Polskiego Języka Migowego w pracy pedagogicznej,
16) Metody nauki czytania,
17) Bajkoterapia jako metoda terapeutyczna wspierająca rozwój dziecka,
18) Eksperymenty, doświadczenia i zabawy badawcze w pracy z dziećmi,
19) Tworzenie bloga w serwisie Blogger,
20) Elektroniczne książeczki w Storybird i Storyjumper,
21) Kurs animatora sztuki origami,
22) Kurs instruktora sztuki origami,
23) Rozwijanie umiejętności czytania poprzez gry i zabawy,
24) Ocenianie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
25) Psychopedagogiczna diagnoza dyskalkulii, czyli specyficznych trudności
w uczeniu się matematyki,
26) Metody aktywizujące w nauczaniu,
27) Masy plastyczne w pracy z dziećmi,
28) Sensoryka – pomysły na zajęcia rozwijające wszystkie zmysły,
29) ABC autyzmu,
30) Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży – jak pomóc?.
Powyższe szkolenia odbywają się w systemie
ciągłym. Programy szkoleń dostępne są na stronach:
- https://eb-iweit.blogspot.com/
- https://www.facebook.com/Instytut-Wspierania-Edukacji-i-Terapii-108874814314036.
Praca w Instytucie to urzeczywistnienie moich
największych marzeń.