-------------------------------------------------------------------------

Współpracuję z kilkoma uczelniami prowadząc zajęcia na magisterskich studiach jednolitych, magisterskich studiach uzupełniających oraz kwalifikacyjnych studiach podyplomowych. Od roku 2013 prowadzę takie zajęcia jak:

1) Pedagogika wczesnoszkolna,

2) Pedagogika przedszkolna,

3) Podstawy edukacji społeczno - przyrodniczej,

4) Metodyka edukacji społeczno - przyrodniczej,

5) Metodyka edukacji matematycznej,

6) Podstawy edukacji technicznej,

7) Metodyka edukacji technicznej,

8) Wczesna edukacja plastyczno - techniczna,

9) Metodyka edukacji plastycznej i technicznej,

10) Plastyka,

11) Podstawy edukacji plastycznej,

12) Podstawy edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach 1  3,

13) Metodyka edukacji plastycznej,

14) Wczesna edukacja muzyczna,

15) Muzyka,

16) Edukacja muzyczna,

17) Podstawy edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach 1 – 3,,

18) Edukacja muzyczna z metodyką,

19) Metodyka edukacji muzycznej,

20) Arteterapia,

21) Arteterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,

22) Elementy pedagogiki specjalnej,

23) Wybrane zagadnienia dydaktyki specjalnej,

24) Szkolnictwo specjalne – koncepcje i systemy dydaktyczne,

25) Diagnostyka w pedagogice specjalnej – Proces diagnostyczny w pedagogice specjalnej, teoria, metody, sposoby, narzędzia,

26) Diagnostyka w pedagogice specjalnej – Wybrane metody oceny funkcjonowania edukacyjnego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci i uczniów oraz czynników środowiskowych wpływających na to funkcjonowanie,

27) Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie,

28) Specjalne potrzeby edukacyjne,

29) Sprzężone zaburzenia rozwoju dziecka,

30) Metody wspomagające rozwój dziecka,

31) Metodyka pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się,

32) Zaburzenia czytania i pisania w kontekście zaburzeń mowy,

33) Metodyka pracy z grupą w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,

34) Stres szkolny uczniów klas początkowych,

35) Podstawy edukacji informatycznej,

36) Podstawy edukacji informatycznej w przedszkolu i klasach 1 – 3,

37) Metodyka edukacji informatycznej,

38) Metodyka edukacji informatycznej w przedszkolu i klasach 1 – 3,

39) Metodyka edukacji informatycznej i posługiwanie się technologią informacyjno – komunikacyjną,

40) Technologie informatyczne,

41) Technologie informatyczne w terapii pedagogicznej,

42) Technologia informacyjna,

43) Technologie informacyjno – komunikacyjne w edukacji,

44) Technologie informacyjne i nowoczesne media,

45) Multimedia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,

46) Informatyczne systemy zarządzania,

47) Dydaktyka ogólna,

48) Dydaktyka obszaru przedmiotowego  przedmiotów zawodowych i artystycznych.


Przez pierwszych kilka lat prowadziłam zajęcia głównie w formie tradycyjnej, od niedawna również w formie e-learningowej.

Oprócz tego prowadzę kursy, szkolenia oraz warsztaty dla kadry oświatowej we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli na terenie całego kraju oraz formy e-learningowe dla nauczycieli pracujących w szkołach przy ambasadach polskich poza granicami kraju. Tematy szkoleń i warsztatów, które przeprowadziłam od roku 2012:

1) Edukacja wczesnoszkolna wsparta technologiami informacyjno – komunikacyjnymi,

2) Jak uczyć nowocześnie – wybrane narzędzia TIK w pracy z dziećmi w klasach 1 – 3,

3) Sposoby aktywizowania dzieci na zajęciach matematycznych w klasach 1 – 3 z wykorzystaniem elementów metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej,

4) Matematyka po sali bryka, czyli jak aktywizować dzieci na zajęciach matematycznych w klasach 1 – 3,

5) Rozwijanie umiejętności liczenia - metody i formy,

6) Podajmy sobie ręce – zabawy i ćwiczenia integracyjne,

7) Elementy muzykoterapii w pracy pedagogicznej,

8) Podróże do krainy bajek i baśni – konstruowanie atrakcyjnych zajęć tematycznych z elementami bajkoterapii,

9) Bajka dla Jasia – warsztat samodzielnego tworzenia bajek dla dziecka przeżywającego trudności,

10) Baśń w wychowaniu i terapii dziecka,

11) Zabawy i ćwiczenia rozwijające aktywność twórczą i nie tylko najmłodszych,

12) Pomysły na aktywność plastyczną, techniczną i nie tylko,

13) Origami – fascynująca metoda rozwijania cierpliwości u dzieci,

14) Zabawy ze słowem.

15) LearningApps. Jak w prosty sposób stworzyć własne multimedialne ćwiczenia na lekcje?,

16) Storybird i Storyjumper, czyli bezpłatne narzędzia do tworzenia własnych animowanych opowiadań,

17) Nauczyciele blogi piszą. Jak zacząć przygodę z blogiem edukacyjnym?


Byłam prelegentką podczas takich konferencji międzynarodowych jak:

1) International Conference on Teaching, Education & Learning (Sevilla, Hiszpania) – wystąpienie pn. „Mathematical games and activities for children aged 6 – 9” (tłum.: Rafał Pokora),

2) International Conference on Technology in Education  (Mediolan, Włochy) – wystąpienie pn. „Tablets in the education of children with special educational needs” (tłum.: Robert Zieliński),

3) European Down Syndrome Congress (Praga, Czechy) – wystąpienie pn. Active listening to classical music – ideas for lessons” (tłum.: Robert Zieliński),

4) International Conference on Computer Supported Education (Singapur) – wystąpienie on-line pn. „STEM education – ideas for lessons with children aged 6 – 9 years” (tłum.: Rafał Pokora).


Od 1 września 2020 r. jestem dyrektorem Instytutu Wspierania Edukacji i Terapii w Warszawie. Celem Instytutu jest podejmowanie i realizacja działań podnoszących jakość w obszarze edukacji i terapii.

Instytut specjalizuje się w:

1) edukacji i terapii dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 24 roku życia,

2) szkoleniu nauczycieli i terapeutów,

3) prowadzeniu kwalifikacyjnych studiów podyplomowych,

4) realizowaniu ogólnopolskich i międzynarodowych projektów,

5) wdrażaniu nowoczesnych technologii wspierających działania edukacyjne i terapeutyczne.


Oprócz zarządzania Instytutem prowadzę w nim również szkolenia e-learningowe:

1) Podajmy sobie ręce – zabawy i ćwiczenia integracyjne,

2) Stres szkolny uczniów klas początkowych,

3) Zachowania agresywne uczniów w młodszym wieku szkolnym,

4) Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych dzieci z klas 0  3 poprzez gry, zabawy i ćwiczenia interaktywne,

5) Tabliczka mnożenia na wesoło,

6) Microsoft Teams w pracy z uczniami,

7) Metodyka nauczania ortografii w edukacji wczesnoszkolnej,

8) Profilaktyka i korygowanie płaskostopia,

9) Atrakcyjne i efektywne metody pracy z dziećmi,

10) Metoda storyline w pracy z dziećmi,

11) Jak pracować Metodą Pytań i Doświadczeń?,

12) Arteterapia w pracy pedagogicznej,

13) Canva – grafika on-line od podstaw,

14) Malowanie kawą – kreatywne prace plastyczne,

15) Podstawy Polskiego Języka Migowego w pracy pedagogicznej,

16) Metody nauki czytania,

17) Bajkoterapia jako metoda terapeutyczna wspierająca rozwój dziecka,

18) Eksperymenty, doświadczenia i zabawy badawcze w pracy z dziećmi,

19) Tworzenie bloga w serwisie Blogger,

20) Elektroniczne książeczki w Storybird i Storyjumper,

21) Kurs animatora sztuki origami,

22) Kurs instruktora sztuki origami,

23) Rozwijanie umiejętności czytania poprzez gry i zabawy,

24) Ocenianie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

25) Psychopedagogiczna diagnoza dyskalkulii, czyli specyficznych trudności w uczeniu się matematyki,

26) Metody aktywizujące w nauczaniu,

27) Masy plastyczne w pracy z dziećmi,

28) Sensoryka – pomysły na zajęcia rozwijające wszystkie zmysły,

29) ABC autyzmu,

30) Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży – jak pomóc?.

 

Powyższe szkolenia odbywają się w systemie ciągłym. Programy szkoleń dostępne są na stronach: 

- https://eb-iweit.blogspot.com/

- https://www.facebook.com/Instytut-Wspierania-Edukacji-i-Terapii-108874814314036. 

 

Praca w Instytucie to urzeczywistnienie moich największych marzeń.